به گزارش خبر آنلاین و به نقل از  اداره کل روابط عمومی استانداری البرز، «سیدحمیدطهائی» در«هشتمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی» استان که ظهر شنبه در سالن شهدای دولت برگزار شد، در جمع رسانه ها به تشریح جزئیات این نشست پرداخت و گفت: در این جلسه تعدادی از برنامه های ملی و ابلاغ شده در بخش ستاد اقتصاد مقاومتی در برش استانی مورد بررسی قرار گرفت.
وی ایجاد مراکز شتابدهی فناوری اطلاعات،توسعه کسب و کارهای نو، امنیت اطلاعات و فناوری های اطلاعاتی روز در حوزه آی.سی.تی و فرصت هایی که این بخش می تواند داشته باشد مورد بررسی قرار گرفت.
طهائی بررسی طرح کارورزی جوانان و دانشجویان به ویژه در حوزه فناوری اطلاعات را نیز از دیگر محورهای مورد طرح در این نشست برشمرد و گفت: فرایند هوشمند سازی مدارس، نیز گامی بوده است که در استان البرز به همت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از زمان نواختن زنگ مدارس آغاز شده است که خود فرصت های شغلی برای این استان خواهد داشت.
استاندار ادامه داد: فرایند امضا دیجیتال در دستگاه ها نیز برنامه هایی بود که در سالجاری نهایی خواهد شد.
فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی استان در ادامه با بیان اینکه طرح و برنامه های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری نیز در این جلسه از ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به بررسی گذاشته شد، افزود:طرح ترسیب کربن از جمله طرح های در دست بررسی است،همچنین طرح بیابان زدایی در استان و طرح هایی مبتنی بر پتانسیل های منابع طبیعی نیز بررسی شد و طی آن نیز نسبت به راه اندازی صندوق توسعه حمایت از منابع طبیعی بعنوان طرح حمایتی از منابع طبیعی استان تصمیم گیری شد.
طهائی در ادامه با اشاره به طرح و برنامه های شرکت توزیع برق استان بیان کرد: طرح احداث نیروگاه های تولیدی و پراکنده در مقایس کوچک با عنوان «بیجی» مطرح گردید که طی آن نیاز به تأمین 150 مگاوات انرژی توزیع برق است،طبق تصمیم گیری های اتخاذ شده، درخواست مجوز 200 مگاوات برای اجرا در مناطق کویری استان مطرح گردید و با توجه به شرایط استان البرز و مناطق کویری آن با استفاده از انرژی های نو و خوشیدی این طرح اجرایی می شود.
وی بیان کرد: در فاز اول برآورد شده تا 2000 هکتار از اراضی استان این طرح اجراشود.
فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی استان در ادامه با اشاره به ضرورت تأمین انرژی برق در شهرک های صنعتی استان گفت: باتوجه به محدودیت منابع در این شهرک ها مقرر شد تا نیروگاه های کوچک مستقر و پس از آن نیز پست 400 مگاواتی که در جریان سفر رییس جمهوری اعتبارآن مصوب شده با همکاری وزارت نیرو اجرایی شود.
لزوم زمابندی طرح ها، همراهی و همکاری همه سازمان های برای اجرای راهبردهای اقتصاد مقاومتی و تشریح برنامه های سفر هیات دولتی و بخش خصوصی به سه کشور آلمان، لهستان و استونی از دیگر محورهای طرح شده در این نشست بشمار می رفت.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 702959
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.