به گزارش ایرنا، سید حمید طهایی روز دوشنبه دردیدار با دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور در البرز افزود: استان البرز در مسیر ورودی شمال به جنوب کشور است و در واقع این استان یک مسیر ملی و بین المللی محسوب شده و تردد خودروها نیز در این استان بالااست .
وی اضافه کرد: ازابتدای طرح نوروزی سال جاری تا 15 فروردین، 29 میلیون تردد در استان انجام و 18 درصد ترافیک کشور در استان البرز است.
وی گفت : برهمین دلیل حوادث بیشتری نیز در البرز رخ می دهد هرچند که هر سال با تمهیداتی که اندیشیده شده، از میزان این حوادث کاسته شده است.
طهاایی تاکید کرد: استان البرز نیاز به تقویت تجهیزات امدادرسانی دارد و هرچقدر هلال احمر استان از این نظر تقویت شود، مردم و مسافران از توانمندی هلال احمر بهره بیشتری خواهند برد.
وی با اشاره به اینکه استان البرز در حوادث و بحران ها نقش معین و پشتیبان استان تهران را برعهده دارد، خواستار استقرار بخشی از امکانات و تجهیزات ملی در انبارهای امدادی استان شد تا در صورت نیاز و وقوع بحران در استان تهران، استان البرز بتواند در رفع بحران پیش آمده کمک موثرتری داشته باشد.
استاندار البرز در این دیدار با تاکید بر پیگیری واگذاری ملکی از سوی شهرداری کرج به جمعیت هلال احمر برای تاسیس مرکز کشوری آموزش های تخصصی امدادی، از عملکرد جمعیت هلال احمر استان در حوادث اخیر از جمله سیل و آتش سوزی در جنگل های استان تقدیر کرد.
دبیرکل جمعیت هلال احمر نیز در این دیدار گفت : با توجه به شرایط ویژه استان البرز، تلاش ما برای رفع مشکلات استان، فراتر از حد معمول خواهد بود و برای اتمام پروژه های نیمه کاره هلال احمر البرز نیز آمادگی کامل داریم.
مصطفی محمدیون افزود: جلسه امروز شورای معاونین در البرز با هدف مرور پیگیری مصوبات قبلی انجام و مشخص شد 90 درصد از مصوبات جلسه قبلی شورای معاونین که با حضور معاونین هلال احمر البرز در تهران تشکیل شده بود، عملیاتی شده است.
وی با بیان اینکه 10 درصد باقیمانده از مشکلات استان نیز امروز مطرح و تصمیمات لازم درباره آنها گرفته شد، افزود: معاونان ستادی جمعیت، مأموریت دارند تا در تعامل با معاونان هلال احمر البرز، مشکلات و مسائل موجود را مورد بازبینی قرار داده تا براین اساس اعتبارات لازم برای رفع مشکلات هلال احمر تزریق شود.
محمدیون در ادامه با اشاره به ورود جمعیت هلال احمر به حوزه آسیب های اجتماعی تاکید کرد: جمعیت هلال احمر با استفاده از نیروی جوانان و داوطلبان و با انجام فعالیت های بشردوستانه و بر اساس توان خود در حوزه آسیب های اجتماعی بخصوص بحث اعتیاد ورود کرده و ما آمادگی داریم در این زمینه به جمعیت هلال احمر استان ها کمک کنیم.
2098/1535خبرنگار: مریم صوفی **انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.