ابوالقاسم پالیزگیر عصر جمعه در گفت و گو با ایرنا، افزود: سیل دیشب به امور آب 500 میلیون تومان، آبفای روستایی 250 میلیون تومان، راه های روستایی 100 میلیون تومان خسارت وارد کرده است که البته این میزان برآورد اولیه از خسارت های وارد شده است.
وی با تاکید بر اینکه ساوجبلاغ قطب تولید محصولات باغی استان البرز است، تصریح کرد: خسارت هایی نیز به باغات میلیون شهرستان وارد شده که هنوز برآورد نهایی برای آن صورت نگرفته است.
پالیزگیر با تاکید بر اینکه جسد دختر 9 ساله مفقود هنوز پیدا نشده و جستجو برای یافتن او ادامه دارد، اظهار داشت: این دختر بچه در کنار مادر خود بوده که بر اثر طغیان رودخانه آب او را با خود می برد و تلاش مادرش برای نجاتش نتیجه نمی دهد.
فرماندار ساوجبلاغ همچنین گفت که 3 گردشگری و کوهنورد که شب گذشته در ارتفاعات این منطقه مفقود شده بودند با تلاش ماموران هلال احمر زنده پیدا شدند.
وی تصریح کرد: تلاش نیروهای امدادی برای رفع مشکلات موجود ادامه و لایروبی و جمع آوری گل و لای به ویژه از باغات شهرستان ادامه دارد.
پالیزگیر با اشاره به شدت بارش های پنجشنبه شب و وقوع سیل در زمانی کوتاه و با سرعت زیاد، گفت: همه این خسارت ها در کمتر از 10 دقیقه اتفاق افتاد.
براثر بارندگی شدید پنجشنبه شب و جاری شدن سیل در شهرستان ساوجبلاغ در استان البرز 5 روستا دچار خسارت فراوان و یک دختربچه 9 ساله ناپدید شد.
بارش شدید باران خساراتی به روستاهای اغشت، باغبانکلاه، سیبان دره، سنج و تکیه در بخش چندار ساوجبلاغ وارد کرد.
در این حادثه حدود 14 نفر از روستائیان به صورت سطحی مصدوم شدند و 2 نفر نیز به بیمارستان انتقال یافتند.
با حضور به موقع تیم های امدادی در منطقه، 9 جوان گرفتار شده در میان سیل نجات یافتند و 3گردشگر که در ارتفاعات ساوجبلاغ ناپدید شده بودند، امروز سالم پیدا شدند. علاوه بر آسیب دیدگی بخشی از باغات، 4 دهنه پل و بخشی از جاده های پنج روستای سیل زده ساوجبلاغ تخریب شده است.
شهرستان 250 هزار نفری ساوجبلاغ در غرب کرج مرکز استان البرز قرار دارد.
1535/6155خبرنگار:داریوش غفاری**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.