به گزارش خبر آنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری البرز،بخشی از نشست فرهنگی که عصر چهارشنبه به ریاست «سیدحمیدطهائی» استاندار البرز و با حضور سرپرست جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استانداری برگزار شد،به طرح واگویه های اهالی مطبوعات و رسانه اختصاص داشـت. استاندار البرز پس از آنکه مسائل طرح شده را شنید نقش رسانه ها را بار دیگر متذکر شد.
*فضای مجازی متولی ندارد
طهائی در این نشست،تأثیرفضای مجازی بر کارکرد رسانه ها را تبیین و واکاوی کرد و گفت: گویی بازتابی که فضای مجازی دارد، محیط حقیقی ندارد و مسائل در این فضا به گونه ای انعکاس پیدا می کند که مرز و حد نمی شناسد و آنلاین، فراتر از مرزهای کشور را نیز درمی نوردد.
استاندار البرز با طرح این سوال که آیا نماینده ای برای مدیریت فضای مجازی در رسانه ها پیش بینی شده است یا خیر؟ افزود: هر تشکیلات و سازمانی برای خود مسئولی دارد، اما اینکه این فضا چگونه باید مدیریت شود سوالی است که مسئولان و متولیان حوزه رسانه باید نسبت به آن حساس باشند و از تأثیراین فضا غافل نشوند.
*برنامه ریزی برای تعامل بین رسانه ها و روابط عمومی ها
طهائی تعامل بیشتر رسانه ها با روابط عمومی ها و ایجاد ارتباط دو سویه بین این دو بخش را نیز از جمله برنامه های استانداری برشمرد و گفت: با نشست هایی که به تازگی بین رسانه ها و مدیران دستگاه ها در استانداری برگزار می شود سعی شده تا این ارتباط برقرار گردد و شیوه پاسخگویی دستگاه ها به رسانه ها را در عمل محقق نماییم.
*رسالت قلم را بجا بیاوریم
استاندار البرز قلم را امانت در دست رسانه ها دانست و گفت: مسئولیت آنانی که قلم می زنند سنگین است چرا که مردم به این صنف اعتماد کرده اند تا مطالبه گر به حق باشند و حقایق را به درستی و نه براساس فضاسازی های جامعه و سلایق شخصی اطلاع رسانی کنند.
*سکوت رسانه ای برای دستیابی به حق مسلم انرژی هسته ای اجحاف است
عالی ترین مقام استان در رابطه با برخی انتقادات ناجوانمردانه نسبت به تلاش های دولت در پیگیری حقوق هسته ای کشور، تصریح کرد: از برجام طوری صحبت می شود که گویی خطایی بزرگ اتفاق افتاده است، یادمان نرفته مدت ها شعار حق مسلم بودن انرژی هسته ای را سر می دادیم اما اکنون که به این حق مسلم رسیده ایم هیچ گاه مثل قبل شعار ندادیم که حق مان را از جامعه جهانی گرفتیم و 12 قطعنامه علیه کشورمان لغو شد.
وی افزود: امروز مرهون همین پیگیری ها شاهد آن هستیم که مجهزترین تجهیزات انرژی هسته ای در استان داروهای بیماری های صعب العلاج را تولید می کند، اما اطلاع رسانی در این زمینه جایش خالی است.
استاندار البرز تصریح کرد: اگر رسالت، رسالت اطلاع رسانی است، این پیام را هم باید همانند امانت، درست و صحیح به اطلاع مردم رساند.
طهائی با اشاره به سرمایه گذاری های اخیر نظیر توتال در کشور بیان کرد: این سرمایه گذاری ها اولین پیامی که داشت این بود که بر همه بوق و کرناهایی که زدند خط بطلانی کشیده شد و آنقدر به جمهوری اسلامی اعتماد وجود دارد که حاضر هستند سرمایه های خود را به کشور بیاورند.
وی افزود: به همت و تلاش دولت امروز به برابری با قطر در میزان برداشت از مخازن میدان مشترک پارس جنوبی رسیده ایم.
*رسانه ها ظرفیت های کشاورزی و صنعتی البرز را به کشور معرفی نکرده اند
طهائی با بیان اینکه البرز یکی از قطب های صنعتی و کشاورزی کشور است، تصریح کرد: با وجود چنین ظرفیت هایی این توانمندی ها کمتر معرفی شده است و رسانه ها اصلی ترین کارکردی که دارند باید همین باشد.
وی افزود: پس از توافقات برجام، هیات های اقتصادی متعددی به استان البرز آمدند که منتج به سرمایه گذاری شده است و فازهایی از آن نیز افتتاح گردیده است.روز گذشته نیز رییس جمهور سابق اوکراین به همراه سفیر این کشور به البرز سفر داشتند، در این سفر محصولات دارویی تولیدی در استان معرفی شد و استقبال برای همکاری ها مشترک اعلام گردید و تمامی این تعاملات از آثار برجام است.
در این دیدار صمیمانه جمعی از نمایندگان انجمن های هنری استان نیز حضور داشتند و در بخش های مختلف اعم از نمایش، هنرهای تجسمی، فیلم، خوشنویسی، نقاشی، شعر، عکاسی و..در کنار تعدادی از نمایندگان مطبوعات و رسانه های استان به طرح دغدغه ها و مطالبات فرهنگی، هنری و صنفی پرداختند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 700275
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.