بایرام محمودی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: دراین دوره آموزشی شیوه های مهار آتش سوزی در مراتع و اراضی جنگلی به شرکت کنندگان آموزش داده شد.
وی اظهار داشت:سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری هشتگرد براساس مصوبه ستاد بحران شهرستان ساوجبلاغ مبنی بر اعلام آمادگی کلیه دستگاه های مرتبط با موضوع احتمال وقوع حریق در منابع طبیعی و زیستگاه های شهرستان ساوجبلاغ ، این دوره آموزشی را برگزار کرد.
وی گفت: چگونگی بروز آتش سوزی و خطرات آن ، روش های پیشگیری و نحوه استفاده ار تجهیزات مربوطه در دوره عملی نیزبا هدف ایجاد هماهنگی بین سازمان ها ، نهادهای مردمی و تجهیز و ساماندهی گروه های اطفاء حریق برای مهار آتش در عرصه های منابع طبیعی و همچنین برداشتن گام اول در ایجاد آمادگی منابع انسانی از محورهای موضوعی این برنامه آموزشی بود.
وی بیان داشت: منابع طبیعی جزء بهترین شاخصه های توسعه هر کشور بوده و باید برای حفظ آن تمام تلاش و توان خود را به کار ببریم.
وی گفت: جلوگیری از فرسایش خاک ، تقویت آب های زیرزمینی و کاهش آلودگی هوا از مزیت های منابع طبیعی سالم است .
محمودی اظهار داشت: جلوگیری از سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی در اراضی زراعی در قالب طرح اطلاع رسانی در برنامه کاری محیط زیست ساوجبلاغ قرار دارد.
وی در پایان با توجه به فصل گرما و خشکسالی و مستعد بودن مناطق مختلف شهرستان برای ایجاد آتش سوزی ، از مردم درخواست نمود ضمن خودداری از ایجاد حریق و آتش در جنگل ها و مراتع ، این اداره را در امر پیشگیری و اطفاء حریق یاری نمایند.
6155/1535 خبرنگار : مریم صوفی ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.