به گزار ایرنا، ابوالفضل فلاح در نشست خبری با عنوان سرمایه گذاری داخلی و خارجی در استان که ظهر دوشنبه در سالن شهدای البرز استانداری برگزار شد، برای جذب سرمایه گذاری نسبت به ایجاد مرکز سرمایه گذاری خارجی در البرز اقدام شد، افزود: دستگاه های اجرایی مرتبط به بخش سرمایه گذاری نماینده تام الاختیار در مرکز سرمایه گذاری خارجی دارند و این مرکز نسبت به استقرار سرمایه گذار خارجی اهتمام دارد.
وی با بیان اینکه بیشترین تلاش برای استقرار سرمایه گذاران خارجی در شهرک های صنعتی است، ادامه داد: در بحث سرمایه گذاری وارده در سال گذشته 152 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی وارد البرز شده و تجهیزات و یا برگ سبز گمرکی وارد شده که رقم قابل توجهی است و استان در این زمینه رتبه سوم کشور را دارد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی البرز اضافه کرد: بخشی از این سرمایه گذاری ها مربوط به بعد از برجام است و این عددی است که سرمایه گذار خارجی به تنهایی آورده و با شریک داخلی حدود بیش از 600 میلیون دلار تخمین زده می شود.
وی با اشاره به اینکه در بخش انرژی های نو نیز اقداماتی صورت گرفته است، گفت: با 3 شرکت اروپایی در این زمینه در مذاکره هستیم که امید است به زودی نتیجه لازم حاصل شود.
فلاح افزود: کمبود تقاضای موثر در بازار یکی از مشکلات بزرگ است که واردات بی رویه، قاچاق کالا و مشکلات ساختاری را نیز به همراه دارد بر این اساس ایجاد شرکت توسعه صادراتی برای دستیابی به بازار موثر در خارج از مرزها ضرورت دارد.
وی اضافه کرد: در حوزه مبارزه با قاچاق کالا اقدامات استانی و کشوری منجر به کاهش این امر شده و در بسته حمایت از تولید نیز تمهیدات لازم اندیشیده شده است.
1535/6155خبرنگار:مریم صوفی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.