به گزارش ایرنا، عباداله کامکار در نشست خبری تخصصی با موضوع سرمایه گذاری داخلی و خارجی در استان که ظهر دوشنبه در سالن شهدای البرز استانداری برگزار شد، افزود: شرکت های دانش بنیان بسیاری در البرز آغاز به کار کرده اند که در دولت یازدهم تسهیلات و مزیت های بسیار ویژه ای برای آنها در نظر گرفته شده است.
وی با تاکید بر اینکه شرکت های دانش بنیان در استان 2 هزار و 200 میلیارد تومان فروش محصولات داشته اند، گفت که این شرکت ها زیر مجموعه پارک علم و فناوری قرار دارند.
کامکار همچنین با اشاره به شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید، اشتغال و لزوم برنامه ریزی دقیق در این رابطه افزود: با توجه به جایگاه استان البرز به گونه ای تعریف شده که همچنان اقداماتی برای سرویس دهی به فعالان اقتصادی وجود دارد.
وی با بیان اینکه باید وضعیت موجود حفظ شود و بستر ورود سرمایه گذاران داخلی و خارجی در البرز تقویت شود، ادامه داد: اکنون 3 هزار و 500 واحد تولیدی در البرز مستقر است و درصدد جلب مشارکت بیشتر سرمایه گذاران خارجی هستیم.
کامکار گفت: تجهیز و به روزرسانی ماشین آلات واحدهای صنعتی و تولیدی نیز در دستور کار قرار گیرد و در این رابطه در سال گذشته تسهیلات برای به حرکت درآوردن وضعیت واحدهای تولیدی در قالب سرمایه در گردش و سرمایه ثابت در نظر گرفته شده است.
وی افزود: خبرنگاران به عنوان سفیران دو جانبه از سوی مردم و مسئولان می توانند انعکاس صحیحی از اخبار جاری در استان ارائه دهند چراکه رسانه ها می توانند تجلی دهنده زحمات مدیران و مشکلات اربابان رجوع باشند.
معاون استاندار اضافه کرد: سرمایه گذاری با فناوری پیشرفته و دانش بنیان جزو اهداف اصلی ما محسوب می شود و اشتغالزایی، ارزش افزوده بالا، تولید محصولات صادرات محور، پاک سبز و کم آب بر سیاست برای جذب سرمایه گذاری در استان است.
وی با اشاره به اینکه پذیرش نیروهای داخلی استان در شرکت ها مد نظر است، گفت: تنها گاهی نیروهای متخصص از تهران جذب می شود و سایر نیروها بومی و البرزی هستند.
معاون استاندار با تاکید بر ترویج فرهنگ مصرف تولیدات داخلی برای ایجاد بستر های اشتغال پایدار در کشور گفت: حتی دستگاه های خارجی نیز مجاز به خرید تولیدات خارجی که مشابه داخلی آنها وجود دارد، نخواهند بود.
وی افزود: در 4 سال متوالی در البرز نمایشگاهی از دستاوردهای علمی برگزار شد که در سال اول با 75 شرکت و در سال 95 حدود 250 شرکت دانش بنیان در نمایشگاه هفته پژوهش حضور داشتند.
کامکار با اشاره به اینکه برای بهره وری و تصمیم سازی نزدیک به 200 نفر از واحدهای تولیدی برای هم اندیشی دعوت می شوند، خاطرنشان کرد: بر این اساس درصدد افزایش مراکز تصمیم سازی هستیم و راهکارهای دستیابی به پیشرفت در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار می گیرد.
1535/6155خبرنگار:حکیمه کشاورز**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.