به گزارش ایرنا ، داریوش بیات نژاد روز دوشنبه در نشست نشست تخصصی وکارگاه آموزشی، میزبان مسئولین فنی خانه های امن و مراکز حمایت های روانی اجتماعی دختران و خانواده از سراسر کشور، افزود: خانه امن، خانه ای برای اسکان موقت زنان و دختران در معرض خشونت یا خشونت دیده است که در طی اقامت در این مکان از امکانات و خدمات تخصصی فردی، خانوادگی و اجتماعی در راستای رفع مسئله خشونت و آسیبهای وارد شده به فرد، به صورت رایگان بهره مند می شوند .
وی ادامه داد: باتوجه به اینکه تعدادی از زنان و دختران در جامعه ممکن است از سوی خانواده و دیگر افراد مورد خشونت‌ قرار گیرند در حالی که محلی برای نگهداری آنها وجود نداشته است سازمان بهزیستی، برای پناه دادن و حمایت و توانمندسازی این افراد، محل‌هایی با نام «خانه‌های امن» ایجاد کرده است .
بیات نژاد گفت: زنان خشونت دیده با مراجعه به این خانه های امن می توانند از خدمات سازمان بهزیستی بهره مند شوند بهزیستی البرز اکنون از طریق خانه امن مستقر درمحل اورژانس اجتماعی به ارائه خدمات در این زمینه می پردازد .
وی خاطرنشان کرد: خدمات اقامتی و خدمات تخصصی سرپایی در این مرکز رایگان بوده و خدمات تخصصی شامل خدمات مددکاری اجتماعی، روانشناسی ، پزشکی ، روانپزشکی ، حقوقی است .
بیات نژاد افزود: طی سال 95تعداد 20 نفراز تحت پوشش خدمات اقامتی این مرکز بوده اند و طی سه ماهه اول سال جاری تعداد افراد مراجعه کننده به مرکز بابت دریافت خدمات اقامتی 8 نفر بوده است . این درحالی است که طی سه ماهه مذکور تعداد 20 نفرنیز ازطریق تماس تلفنی از خدمات مشاوره تلفنی این مرکز بهره مند شده اند .
وی گفت: راه اندازی خانه های امن غیر دولتی با همکاری بخش غیر دولتی وداوطلبین فعال در این زمینه از طریق اداره کل بهزیستی استان البرزدر دست اقدام می باشد و متقاضیان می توانند با مراجعه به ادارات شهرستانها یا اداره کل بهزیستی استان در این خصوص اقدام کنند .
طی این نشست دوروزه که با هدف ارتقاء کیفی خدمات قابل ارائه به زنان ودختران در معرض آسیب وآسیب دیده اجتماعی درمجتمع فرهنگی تفریحی طوبی واقع در محمد شهر کرج برگزار می شود .
8029/1535 خبرنگار:حکیمه کشاورز**انتشاردهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.