بهادر باقری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: دانشگاه خوارزمی قدیمی ترین دانشگاه ایران است و سال آینده مراسم باشکوه صدمین سالگرد تاسیس این دانشگاه را جشن می گیریم.
وی اظهار داشت: سال آینده ضمن اینکه سالگرد تاسیس این دانشگاه است، صدمین سال آغاز آموزش عالی به شکل مدرن و امروزی است.
وی گفت: این دانشگاه به عنوان قدیمی ترین دانشگاه امروزیِ ایران، سهم عمده ای در گسترش دانش و فناوری و فرهنگ در کشور ما داشته است.
باقری با بیان اینکه سایت اصلی این دانشگاه در تهران است، افزود: یک پردیس بزرگ هم در منطقه‌ی حصارک کرج دارد که بسیار گسترده با مساحتی بیش از 200 هکتار است. این دانشگاه حدود 15 هزار دانشجو،500 استاد و حدود 900 کارمند دارد که روزانه بین این 2 سایت تهران و کرج در رفت و آمدند.
وی با بیان اینکه بیشتر دانشجویان این دانشگاه خانم ها هستند، تصریح کرد: یکی از مشکلات این دانشگاه این است که افرادی که از تهران می آیند، باید در ایستگاه متروی گلشهر پیاده شوند و از این ایستگاه تا دانشگاه را با تاکسی های ون به دانشگاه بیایند.
رئیس حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه خوارزمی گفت: از این منطقه تا دانشگاه مسیر بسیار شلوغی است که مشکلات فرهنگی و ترافیکی شدیدی را رفت و آمد این حجم عظیم دانشجویان و کارکنان در این مسیر در پی دارد.
باقری افزود: خط متروی هشتگرد از جلوی دانشگاه رد می شود و از مدت ها قبل از وزیر مسکن، راه و شهرسازی درخواست کردیم که در برنامه ریزی هایشان ایجاد یک ایستگاه را در نزدیکی دانشگاه برنامه ریزی کنند ضمن اینکه ایجاد این ایستگاه به گونه ای نباشد که دسترسی دانشگاهی با این وسعت و عظمت را به اتوبان از دست بدهیم.
این استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه خوارزمی با اشاره به اینکه دکتر آخوندی، وزیر راه و شهرسازی خوشبختانه با این موضوع موافقت کردند و به معاونشان، مهندس نریمان دستور اجرای ایجاد این ایستگاه را دادند، اظهار داشت: ولی مهندسان پیمانکار ظاهرا این مساله را جدی نگرفته‌اند و از شواهد بر می آید که در برنامه هایشان نه ایجاد ایستگاه است و نه بازکردن دسترسی دانشگاه به اتوبان.
وی گفت: این موضوع بسیار برای ما مهم، حیاتی و استراتژیک است و از قبل استادان، کارکنان و دانشجویان این دانشگاه به دکتر آخوندی نامه ای نوشتند و رونوشت آن را به ریاست جمهوری، وزارت علوم، استاندار البرز و امام جمعه کرج فرستادند که به شدت به این ایستگاه مترو نیازمندیم و از اهمال شرکت کارفرما شاکی هستیم.
وی اضافه کرد: ضمن اینکه علاوه بر دانشگاهیان که حدود 16 هزار نفر هستند، مردم کمالشهر هم که یک منطقه پرجمعیت است، نیاز مبرمی به این ایستگاه مترو دارند و بنابراین از نظر اقتصادی نیز به نفع مترو است.
وی گفت: در پی ارسال این نامه، دیروز وزیر راه و شهرسازی بازهم در نامه ای به مهندس نریمان و دکتر محمدزاده تاکید کردند که این خواسته دانشگاه خوارزمی کاملا به حق است و پیش از این هم ابلاغ شده و اقدام نمایند.
دکتر باقری اظهار امیدواری کرد که در وزارت راه و شهرسازی، حساسیت و اهمیت این موضوع را در نظر داشته باشند و به زودی در کنار دانشگاه خوارزمی، ایستگاه مترو تاسیس شود تا مشکل رفت و آمد استادان، کارکنان و دانشجویان به دانشگاه به بهترین شکل و شیوه حل شود.
6156/1535خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.