جواد زنجانی در جلسه بررسی مشکلات عمرانی شهرستان اردبیل تصریح کرد: در سال‌های گذشته حفر چاه‌های عمیق و غیرمجاز به بهانه تأمین آب کشاورزی موجب کاهش سطح آب منابع زیرزمینی دشت شده است.

وی افزود: از سویی عدم رعایت الگوی مناسب کشت و آبیاری نادرست موجب خشک شدن منابع آبی دشت شده و امروز با وضعیت بحرانی در منابع آبی دشت اردبیل مواجه هستیم.

فرماندار اردبیل تاکید کرد: این مشکلات در وضعیتی است که برنامه‌ریزی بلندمدتی برای تأمین آب شرب اردبیل و مشکلات خشک شدن دشت مشاهده نمی‌شود.

زنجانی با اشاره به سکونت ۴۵ درصد از جمعیت استان در شهرستان اردبیل اضافه کرد: در صورت تداوم بی‌توجهی‌ها ممکن است در آینده با مشکلات عدیده حتی در تأمین آب شرب مواجه شویم.

وی با تاکید به اینکه بر خلاف تصور عمومی مرکز استان با محرومیت‌های متعددی مواجه است، ادامه داد: آب شرب اردبیل از محل سد یامچی تأمین می‌شود و این در حالی است که این سد برای تأمین آب کشاورزی زمین‌های پایین دست احداث شده بود.

فرماندار اردبیل تاکید کرد: در صورتی که روند فعلی تأمین آب ادامه یابد، تا چند سال دیگر تمامی آب ذخیره شده صرف مصارف شهری خواهد شد.

وی افزود: تمامی این مشکلات در حالی است که تنها ۲۰ درصد از امکانات استان در شهرستان اردبیل متمرکزشده و ما نیازمند بهبود امکانات در حوزه‌های مختلف از جمله تأمین آب هستیم.

زنجانی احداث فاز دوم تصفیه‌خانه آب اردبیل را از نیازهای اساسی دانست و گفت: عملیات عمرانی این تصفیه‌خانه در صورتی که امسال آغاز شود می‌توان تا پنج سال آینده از آن بهره‌برداری کرد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 695456
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.