به گزارش خبر آنلاین، احمد ترکاشوند در ادامه مطلب فوق افزود: گرشگری صنعتی است که اساس آن حول محور انسان و مردم می چرخد و هر آنچه برنامه ای که قرار است انجام شود، باید با این دید و نگاه باشد که مردم در آن دخیل برنامه های اداره کل به طور مشخص و معین به سمت اخذ مشارکت مردم در حوزه های گردشگری برنامه ریزی می شود . در این راستا چند معیار برای پیشبرد اهدافمان وجود دارد و هدف نهایی ما این است که استان البرز را در حوزه ی گردشگری به یک مقصد تبدیل کرده تا بتوانیم میزان اقامت مسافران کل استان را افزایش دهیم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی استان البرز با توجه به اینکه مهمترین اهداف ما در این راستا بحث آموزش می باشد گفت: امسال توانستیم حداقل 20 دوره و یا کارگاه آموزشی را با هدف بالا بردن آگاهی عمومی و میزان توانمندی فعالان حوزه گردشگردی همانند دهیارها، مدیران فنی دفاتر، راهنمایان تور، مدیران عامل دفاترشرکت های خدمات مسافرتی، آموزش بهره برداران، رستوران ها و ... و حتی عوامل اجرایی که در حوزه گردشگری در ادارات دولتی فعالیت می کنند را برگزار کنیم.

ترکاشوند ادامه داد: باید این توانایی ایجاد شود که جاذبه های نهفته و زوایای پنهان در استان به مردم معرفی شوند زیرا کمتر کسی است که از جاذبه های ناشناخته در محورهای استان آگاه می باشد. در نتیجه انگیزه برای ایستایی بیشتر در استان البرز ایجاد خواهد شد.

وی اضافه کرد: مهمترین موضوع این است که گردشگری به یک موضوع همگانی تبدیل شود. تمام مردم باید بدانند که گردشگری صنعتی است که با خود اشتغال، امنیت، فرهنگ را می آورد. این نگرش باید در مردم ایجاد شود که گردشگری به دغدغه ای برای مردم تبدیل شود و به یک نیازی برسند که به استان البرز سفر کند. اگر این نیاز فراهم شود تا حدودی موفق خواهیم بود.

وی خاطر نشان کرد: گردشگری صنعت فرابخشی است که حداقل 20 دستگاه دولتی درگیر آن هستند. اما نقش اساسی و موثر در این حوزه را بخش خصوصی دارد . وی اظهار داشت: در حوزه گردشگری باید به سه اصل توجه شود مردم، بخش خصوصی و نقش تسهیل کنندگی دولت.

وی در خصوص راهکارهای پیش رو افزود: ابتدا بخش خصوصی به کار گرفته شود است و نباید منتظر بخش دولتی بماند تا برایش تکلیف تعیین کند. دوما، مردم در این بخش دخالت داده شوند.همچنین در حوزه ی گردشگردی باید صدا و سیما سرمایه گذاری کند و محتوای معرفی استان را فراهم نماید. چاپ کتاب، توزیع نقشه و تهیه ی بسته های آموزشی وظیفه بخش خصوصی می باشد و دولت اعتبار برای اجرای بسته های آموزشی ندارد.

وی در پایان تاکید دارد: دولت در بخش گردشگری نباید جلوتر از بخش خصوصی حرکت کند زیرا نمی تواند لیدر خوبی برای این بخش باشد.و سرمایه گذاری در بخش گردشگری را نباید دولت انجام دهد و تنها باید ایجادکننده بستر و فضای مناسب برای سرمایه گذاری باشد.

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 693240
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.