به گزارش خبر آنلاین،در این همایش که به میزبانی 5 شرکت بخش خصوصی شامل شرکت خدمات مسافرت البرزمن، پرواز نقره ای، چرخ و فلک، ستاره شهر گشت و سایان سیر برگزار شد مسئولین و فعالان خدمات گردشگری حضور پررنگی داشتند .
عبدالناصر میرچی مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگردی استان، احمد ترکاشوند معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و علی گلوند رئیس انجمن دفاتر شرکت های خدمات مسافرت هوایی استان و دکتر مهراب رجبی مشاور استاندار البرز و رئیس بنیاد البرز شناسی به عنوان میهمان و سخنرانان ویژه در همایش حضور داشتند.
 شرکت خدمات جهانگردی و گردشگری البرز من
سعیدی گفت : تاکنون اجرای بیش از 900 سفر جهانگردی و طبیعت گردی را انجام داده ایم و از زمانی که فعالیت خود را آغاز نموده ایم به صورت تخصصی تنها بر روی بحث ایرانگردی کار می کنیم.
وی عنوان کرد: شروع کارمان ابتدا در استان البرز بود و سپس مناطق دیگر را شناسایی کرده و بیش از 35 مسیر تور یک روزه را در داخل استان البرز طراحی کردیم و هر هفته برنامه های البرز گردی در کنار سایر برنامه های دیگر اجرا می شود.
در پایان مدیر عامل شرکت البرز من اظهار داشت: تمام این فعالیت ها حاصل تلاش، عشق و علاقه یک تیم 30 به بحث ایرانگردی و طبیعت گردی است. با توجه به سختی هایی که در پیش رویمان وجود دارد ولی سعی کرده ایم در جهت کسب آرامش گردشگران خدمات خوب را به آن ها ارائه دهیم.
 شرکت گردشگری پرواز نقره ای
سیمین نکویی گفت: فلسفه ی غنی اعتقاد ایرانی به خداوند یکتا و کهن از همه ملل، این نگرش و ادبیات لطیف و یگانه مردم این سرزمین چنان تعریفی از خداوند نموده که در هیچ فلسفه و ادبی جهانی همتا ندارد.
وی ادامه داد: او به مسئله جان که هنوز در محافل علمی جهان چه بودش معماست و به خرد که ناجی بشریت است خداوند را می شناساند و این دو قسمت را هدیه او می داند به بشریت.
بنده به دلیل شناخت نظری و عملی از اندک اندوخته ام در حوزه مدیریت راهبردی در توسعه اقتصادی با صراحت اعلام می دارم آینده در حوزه اقتصاد مبتنی بر تولید و توسعه صنعت نرم افزاری و سایبرنتیک و صنعت گردشگری مدرن خواهد گشت. گرایش بسوی گردشگری علمی، مدرن و نه سنتی و عقب مانده و حتی در صنعت گردشگری زیارتی و مذهبی ملل هم روشهای نوین و تحول علمی را می طلبد . سیاحت و بخش زیارت را عامل افزایش بهره وری می داند.
پیام دیگر من به همکاران و صاحبان بنگاه های گردشگری ایجاد تشکل های تخصصی در حوزه های مختلف گردشگری با هدف هم اندیشی و گرایش دانش نوین در زیر تخصص های این صنعت است تا خروجی آن مبتنی بر آمار مدقن و اطلاعات جامع به حوزه مدیریت راهبردی در سازمان های ترسیم کننده نقشه راه این صنعت موجب حمایت متقابل و افزایش بهره وری در حوزه اجرا و برنامه ریزی می گردد.
در هر دو حوزه اجرا و مدیریت این صنعت را خالص و شفاف بدانیم و از گرایش های سیاسی و انحصار طلبی به فضای هدف مشترک به سیر علمی و تعامل تبدیل نمائیم و بدانیم که مدرن اندیشیدن لازمه اش جوانگرایی است.
بقول برتراند راسل تا چهل سالگی برای نوآوری و پژوهش آماده بود و تا شصت سالگی برای منطق و راهبردی و از شصت سالگی به بعد سیاست گرایی است. پس باید فقط به علم، نوآوری ، پژوهش و راهبرد بیاندیشیم. در نتیجه صنعت گردشگری موجب توسعه اقتصادی استان می گردد.
شرکت گردشگری ستاره شهر گشت
شروین اسفندیاری گفت: نظام اموزشی می تواند عاملی برای توسعه ی صنعت گردشگری در استان باشد.
وی افزود : همه ی انسان ها برای تطبیق کلیه ی هیجانات روحی و به دست آوردن یک آرامش ذهنی-روانی وهمینطور دست پیدا کردن به تعاملات همه جانبه ی فیزیکی در سطوح مختلف زندگی، به طبیعت وسفرهای تفریحی مفیدی احتیاج دارند .و برای برقرار کردن ارتباطی ماندگار میان گردشگران و منابع طبیعی میبایست آموزش های کاربردی و لازمی را در این زمینه ایجاد کرده و آنها را به سمت فرا گرفتن این آموزش ها سوق بدهیم.
وی در راستای معرفی خدمات شرکت شهر گشت در سطح استان اعلام کرد: شرکت هواپیمایی-گردشگری شهر گشت به مدت10سال است که در حال ارایه خدمات تفریحی به شهروندان عزیز کشورمان است و در این راستا تورهای داخلی و خارجی بسیاری را به مرحله ی اجرا رسانده است.
مدیرشرکت هواپیمایی شهر گشت همچنین ضمن بیان این نکته که شرکت مذکور از نیمه ی دوم سال92 رسالت های ساختاری و استراتژیک خود را تغییر داده است، گفت: ما برای ایجاد وجه تمایزهای رقابتی در میان سایر شرکت ها ، اجرای تورهای آموزشی و تفریحی بسیاری را در سراسر کشورآغاز کرده ایم که برای ارایه بهتر این آموزش ها از اساتید مجربی استفاده شده است.
اسفدیاری با اشاره به این مطلب که در جهانی زندگی میکنیم که همواره در حال تغییر و پیشرفت های گوناگونی می باشد ، افزود : در ده ی اخیر پیشرفت های چشمگیری در زمینه ی تکنولوژی و دیگرشاخص های گردشگری به وجود امده است که باعث شده زندگی ساده ی شهری یا روستایی همه ی شهروندان در سراسر کشور به جهانی از ارتباطات تبدیل شود . لذا برای برای بهره گیری از این پیشرفت های روزافزون جهانی، ابتدا باید صنعت گردشگری خودمان را با این دسته از تکنولوژی ها و پیشرفت ها هماهنگ سازیم و سپس برای همگام سازی های بهینه در این زمینه، آموزش هایی را در چارچوب های مختلف علمی در اختیار گردشگران و بازدیدکنندگان قرار بدهیم.
این فعال حوزه گردشگری همچنین برگزاری تورهای آموزشی را جز مهمترین برنامه های آتی شرکت شهر گشت برشمرد و تاکید کرد: کلیه مدیران، صاحبان صنایع، و کارگزاران بخش های دولتی و بلاخص بخش خصوص و همینطور عموم مردم در تمامی رشته های دانشگاهی ، باید مجهز به علوم وفنون ارتباطات شده و خودشان را با الگوهای سازمانی پیشرفته منطبق سازند تا بتوانیم شاهد برگزاری تورهای گردشگری -آموزشی و تفریحی خاطره انگیزی در سطح استان زیبای البرز باشیم.
وی در پایان خاطر نشان کرد :امید این میرود که بتوانیم به صورت روزافزون به موفقیت هایی، فراتراز آنچه تا کنون ارایه شده است، دست پیدا کرده ودراستای بهبود منابع طبیعی و ارایه بهتر خدمات توریستی گام های موثری برداریم.
 شرکت گردشگری سایان سیر
آرا گفت: شرکت سایان سیر فعالیت خود را از سال 85 شروع کرده است و مهمترین هدفشان استفاده از بالاترین استانداردهای گردشگری جهت ارائه بهتر خدمات به مسافران می باشد.
وی افزود: جدا از اینکه در مسیرهای داخلی به صورت مستقیم فعالیت داریم در مسیرهای خارجی ، پرتردد و حتی مسیرهای جدیدی که در لیست علاقه مندی گردشگردی ایران قرار گرفته اند همانند مالدیو و... که به صورت مستقیم نیز فعالیت خود را انجام می دهیم . همچنین پکیج کاملا بدون واسطه برده می شود که مسافران بتوانند 14 ساعته با اپراتور خودشان در تماس باشند.
مدیر عامل شرکت سایان سیر در پایان خاطر نشان کرد: وجه تمایز سایان سیر از شرکت های مسافربری دیگر این است که توانسته اند در کشور ترکیه موفق به ثبت شرکت کارگزاری شوند و همچنین رزرواسیون هتل های این کشور به صورت مستقیم از طریق سرمایه گذاری های انجام شده و ثبت شرکت انجام می شود. با شرکت معتبر ماجاور که نه سال است فعالیت دارند به توافق رسیده ایم و تقریبا به صورت مشارکتی با یکدیگر همکاری را انجام می دهیم. همچنین همکاران می توانند از طریق خرید آنلاین بر روی رزرواسیون، رزرو خود را انجام داده و نه تنها هتل ترکیه را بلکه می توانند رزرو هتل را در تمام دنیا انجام داد
 شرکت گردشگری چرخ و فلک
رضایی از اجرای طرحی تحت عنوان سلامت در بخش گردشگری استان البرز خبر داد.
وی در خصوص خدمات آژانس هواپیمایی چرخ وفلک گفت: شرکت ما از سال85تاکنون فعالیت های گردشگری خود را در هردو بخش داخلی و خارجی آغاز کرده و در این مدت توانسته ایم تورهای تفریحی مختلفی را به صورت زمینی وهوایی برگزار کنیم که در همه ی این تورها از متخصصین رشته ی جهانگردی و سایر رشته های مرتبط با گردشگری استفاده شده است .
وی در ادامه اجرای طرح سلامت را از مهم ترین اهداف و برنامه های شرکت چرخ وفلک اعلام کرد و افزود:
افرادی اجرای تورهای یک روزه یا چند روزه ی خود را به شرکت های گردشگری میسپارند، از نظر هزینه، خدمات ، امنیت و سلامت جسمی ، میتوانند در آرامش باشند و هنگامی که طرحی تحت عنوان سلامت گردشگران نیز به این خدمات و امکانات تفریحی اضافه شود، این مسأله می تواند عامل مؤثری در جهت جذب بیشتر مهاجران داخلی و همینطور توریست های بین المللی باشد.
رضایی درپایان بیان کرد: با توجه به عدم همکاری ها و ناهماهنگی های سازمان های بین المللی در راستای اجرای مفید طرح سلامت ، شرکت ما هنوز قادر به سازماندهی این طرح به صورت کامل و جامع نبوده است اما امیدواریم که در آینده ای نزدیک بتوانیم به کمک مسئولین مربوطه و سایر ارگان های داخلی و خارجی، بخش گردشگری استان البرز را برای ارایه خدماتی بهتر و مطلوب ترآماده ساخته و گردش سلامت را هر چه سریع تر در آن شکوفا سازیم.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 693208
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.