به گزارش خبر آنلاین،علی گلوند گفت: از سال 89 انجمن صنفی کارفرمایی در استان البرز استارت خورد و به دلیل اینکه اتحادیه ای وجود ندارد این انجمن جزء صنوف بازرگانی نیست بلکه جزء استثناعات صنفی هستیم که تحت مجموعه ی وزارت خانه ها می باشد. این مجموعه مجوزهای خود را را از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اخذکرده است و در غالب سازمان هواپیمایی کشوری ، حج و زیارت انجمن فعالیت خود را انجام می دهد.
وی افزود: در حال حاضر استان البرز دارای 120 دفتر و شرکت است که در حال فعالیت می باشند که قریب به نود درصد جزء انجمن صنفی هستند و فعالیت خود را زیر نظر این انجمن انجام می دهند.
رییس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر و خدمات مسافرت هوایی استان البرز ادامه داد: با توجه به تحریم هایی که در این سال ها درگیر آن بوده ایم گردشگری میتواند جایگزین خوبی برای نفت باشد. در استان کمیته ای تحت عنوان گردشگری ایجاد شده است ولی هیچ گونه فرایند و بازخوردی نداشته است. به دلیل اینکه تاسیسات زیربنایی و گردشگری در استان وجود ندارد.
وی در خصوص کاخ مروارید که یکی از جمله سرمایه ملی به حساب می آید و در حال تخریب می باشد عنوان کرد: باید ای آثار ارزشمند به بخش خصوصی واگذار شود و ما از آن نگهداری خواهیم کرد. یکی از مشکلات موجود این است که مسئولین شهری از بومی استان نبوده و عرقی نسبت به البرز ندارند. اما بخش دولتی باید اجازه دهد که بخش خصوصی فعالیت بیشتری را در این زمینه انجام دهد تا چرخ گردشگردی استان البرز راحت تر بچرخد. در خصوص باغ سیب هم اگر مقاومت شهروندان استان نبود ثبت ملی انجام نمی شد .
گلوند افزود: با توجه به امکاناتی که در این استان وجود دارد می توانیم برنامه تورگردشی را در استان فراهم کنیم اما به دلیل اینکه در اختیار بخش خصوصی نمی باشد گردشگر در استان البرز زمین گیر خواهد بود.
وی در پایان عنوان کرد: برای توسعه هر شهری معمولا طرح جامع و تفضیلی وجود دارد. بحث گردشگری استان البرز هم از این موضوع مستثنی نبوده و نیازمند این طرح ها می باشد. در نتیجه با هزینه کردن بودجه فرهنگی در این شهر این موضوع به یک سروسامانی خواهد رسید.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 693085
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.