محمد خداپرست در خصوص آخرین اقدامات احیای دریاچه نئور اردبیل تصریح کرد: در سال‌های گذشته چرخه‌های زیست‌محیطی دریاچه با ورود ماهی مهاجم کاراس دچار اختلال شده بود.

وی افزود: از سال ۹۴ مطالعات احیای دریاچه به اتمام رسیده و مشاور طرح نیز راهکارهای متعددی از جمله حذف فیزیکی، استفاده از تور دامی و مبارزه بیولوژیک را پیشنهاد کرده است.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان تأکید کرد: در وضعیت فعلی گونه اردک ماهی در دریاچه رهاسازی شده تا جمعیت ماهی کاراس کاهش یابد.

خداپرست افزود: بر اساس قراردادی که با مشاور طرح منعقد شده است، این طرح در دست اجرا است و جمعیت ماهی و همچنین وضعیت دریاچه تا پایان سال مورد بررسی مداوم قرار می‌گیرد.

وی افزود: در صورتی که جمعیت ماهی کاراس مطابق برنامه‌ریزی کاهش یابد، ماهی قزل‌آلای رنگین‌کمان که زمانی در دریاچه پرورش پیدا می‌کرد، مجدداً رهاسازی خواهد شد.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان تأکید کرد: با پرورش قزل‌آلا زیرساخت‌های گردشگری بهبود یافته و علاقه‌مندان به صید ماهی با قلاب می‌توانند به منطقه سفر کنند.

خداپرست با تأکید به ضرورت احیای محیط‌زیست دریاچه اضافه کرد: هر چند جمعیت ماهی کاراس بالا است اما ارزش غذایی چندانی ندارد و هدف اصلی کاهش جمعیت این ماهی مهاجم است.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 691223
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.