به گزارش ایرنا، دکتر علی اسحاقی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه واکسن های فلج اطفال تولید شده در این موسسه ایمن ترین واکسن دنیاست، اظهار کرد: با وجودموسسه رازی ، ایران جزو 10 کشور تولید کننده واکسن فلج اطفال در جهان محسوب می شود و بیش از 40 سال از تولید آن در این موسسه می گذرد.
وی با اشاره به اینکه با تولید واکسن فلج اطفال توسط موسسه رازی، این بیماری در 16 سال گذشته در کشورن ریشه کن شده، بیان کرد: این در حالی است که شرایط منطقه و کشورهای اطراف به گونه ای است که در آنجا این ویروس شیوع دارد.
معاون تحقیق و تولید فرآورده های بیولوژیک موسسه رازی تاکید کرد: واکسن تولید شده در موسسه رازی از ایمنی بسیار بالایی برخوردار بوده و سطح امنیت جامعه را در مقابل این بیماری مهلک حفظ کرده است.
وی با اشاره به اینکه تولید واکسن فلج اطفال درزمان حاضر بیش از 4 سال به طول می انجامد، خاطرنشان کرد: تست های زیادی روی این واکسن ها انجام می شود تا ایمنی آن ها به سطح لازم برسد.
اسحاقی اضافه کرد: با وجودی که کشورهای همسایه ایران هیچ گونه ایمنی قابل قبولی در خصوص مقابله با این بیماری ندارند، اما با توجه به تولید واکسن توسط موسسه رازی که پوشش ایمنی بسیار بالایی دارد، مردم هیچ گونه نگرانی ای از بابت شیوع این بیماری در کشور نخواهند داشت.
6156/ 6155 خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.