به گزارش خبر آنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری البرز، فتح الله حقیقی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان البرز که ظهر یکشنبه برگزار شد، با اشاره به اینکه البرز جزو 5 استان اول کشور در حجم کشفیات مواد مخدر است افزود: در این استان 30 سازمان مردم نهاد فعال در موضوع پیشگیری از ابتلا به مخدر مواد و 330 مرکز و سمن همکار در حوزه درمان اعتیاد وجود دارد.
ضرورت ساخت و تجهیز مراکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان متجاهر
حقیقی با اشاره به اینکه تقویت مراکز درمانی و کاهش آسیب های استان باید در دستور کار قرار گیرد گفت: ساخت و تجهیز مراکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان متجاهر وعملیاتی نمودن اردوگاه ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر از اهم برنامه های درمانی است.
وی کاهش اعتیاد را منوط به کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی دانست و افزود: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، توقف نرخ رشد طلاق در سال اول و کاهش 5 درصدی نرخ طلاق، شناسایی، اصلاح و بهسازی مناطق حاشیه ای و اقدام فوری برای محل های حاد و بحرانی که در این رابطه شورای اسلامی شهر نیز نقش موثری دارد.
بسیاری از آسیب های اجتماعی ریشه در استفاده نادرست از فضای مجازی دارد

معاون استاندار با اشاره به اینکه مشکلات و موانع اجتماعی که در دنیای امروز نمود بیشتری پیدا کرده گفت: اکنون ضریب نفوذ اینترنت در دنیا 96 درصد و در ایران 85 درصد، تعداد کاربران اینترنت در مدت 8 سال به دو برابر افزایش یافته و 73 درصد از مردم عضو تلگرام هستند بنابراین نباید چنین مواردی را نادیده گرفت چراکه بسیاری از آسیب ها ناشی از استفاده نادرست از این امکانات است.

حقیقی به اهمیت ایجاد فضای شور و نشاط برای جوانان تاکید کرد و افزود: در این رابطه باید به صورت دقیق و حساب شده عمل کرد چراکه تنها با برنامه ریزی منسجم، هم افزایی و همپوشانی می توان اقدامات درخور و موثری انجام داد و اقدامات موازی و خارج از برنامه نتیجه ای در بر نخواهد داشت.

وی عنوان کرد: برای تحقق نشاط در جوانان 3 عامل اعم از محیط زندگی، انسان های اطراف و مدیران و مسئولان تاثیرگذار است که باید در کدام در جایگاه خود بدرستی قرار گیرد از این رو باید واقعیت ها را پذیرفت و بر همین اساس برنامه ریزی کرد.
پیشگیری از آسیب های اجتماعی در قالب سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی
معاون استاندار به سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی مرتبط با پیشگیری از آسیب های اجتماعی گفت: در این رابطه سهم سرمایه انسانی در تولید، رشد بهره وری و تقویت و توانمندسازی عوامل تولید و نیروی کار مد نظر قرار گرفته است.
وی با اشاره به مهمترین اولویت های سال 96 با رویکرد اجتماعی در 5 حوزه تخصصی افزود: مقابله با عرضه موادمخدر و روانگردان ها ، درمان و کاهش آسیب های اعتیاد، صیانت اجتماعی و توسعه مشارکت های مردمی و اقدامات ستادی و فرابخشی برای اقدام در سطح ملی و استانی و ترویج فرهنگ پیشگیری از مواد مخدر و روانگردان ها تعریف شده است.
حقیقی ادامه داد: در این جلسه مصوب شد گروه کارشناسی در 5 آسیب اجتماعی ظرف یک هفته طرحی فوق العاده و قابل اجرا ارائه کنند، طرح کرامت سپاه نیز در برنامه های این گروه و زیر نظر هیات اندیشه ورز طبق دستور و منویات مقام معظم رهبری دنبال شود، در خصوص معتادان متجاهر تعهداتی وجود داشت که باید پیگیری و اعلام شود، همچنین ضرورت دارد طرح استفاده از قرآن برای کنترل آسیب های اجتماعی مدون و مطرح شود.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 690342
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.