به گزارش خبر آنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری البرز، گردهمایی شهرداری ها و شورای سازمان همیاری شهرداری های استان درمحل هتل گاجره به ریاست استاندار البرز و با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیران کل امور شهری و شوراها، دفتر فنی استانداری و جمعی از شهرداران شهرهای اقماری استان برگزار شد.
سیدحمیدطهائی استاندار البرز با بیان اینکه ملاک عمل در توزیع بودجه، تعادل بخشی است گفت: شیوه نامه توزیع اعتبارات پروژه های عمرانی و خدماتی، چارچوب های قانونی برای تخصیص بودجه و اعتبار را مشخص کرده است با این وجود شاخص های جمعیتی در مناطق مختلف شهری نیز برخی اولویت ها را برای توسعه مورد تأکید قرار می دهد که در این رابطه نیز آمار سرشماری جمعیتی سال 95 ، ملاک و مبنای اصلی در توزیع بودجه خواهد بود.
وی همچنین با اشاره بر لزوم پیگیری انتقال پرونده های مالیاتی صنایع،با هدف بهره مندی استان از سود خدمات حاصله در مناطق شهری افزود:استقرار صنایع و واحدهای تولیدی و صنعتی در نقاط مختلف استان و وصول درآمدهای مالیاتی مودیان، خود میزان تخصیص درآمدهای حاصله از ارزش افزوده را تعیین می سازد.
استاندار البرز با تأکید بر تحقق این مهم گفت: صنایعی که در استان خدمات دریافت می کنند باید سود خدمات حاصله را نیز از مجرای پرداخت مالیات به استان تزریق کنند و شاهد بازگشت منابع مالی این بخش که خود مولفه مهمی در تأمین درآمدهای پایدار شهری است باشیم.
گزارش بازرسان قانونی سازمان همیاری شهرداری ها، بررسی اصلاحیه بودجه سال 95 سازمان همیاری ها و ارزیابی روند توزیع بودجه و اعتبارات ارزش افزوده از جمله محورهای این نشست بود.در ادامه نیز دیدگاه ها و نقطه نظرات شهرداران بررسی و به اجماع نظر گذاشته شد، لزوم تناسب بخشی بین شاخصه توزیع جمعیت در مناطق شهری و توزیع بودجه، از موضوعاتی بود که مورد بررسی قرار گرفت.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 690341
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.