حسین رحمانیان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این دوره های آموزشی براساس جدول زمانبندی و با عنوان توانمند سازی در بخش های آموزشی ، تربیتی، پژوهشی پیش خواهد رفت.
معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز تصریح کرد: برگزاری دوره‌های ضمن خدمت زمانی کارآمد خواهد بود که معلم بر اساس نیازهای آموزشی خود این دوره‌ها را بگذراند و آموزش های لازم در این حوزه نیز از نظر کمی و کیفی به آنها ارائه شود.
رحمانیان با بیان اینکه از طرح ها و پیشنهادات معلمان البرزی برای اجرای بهتر دوره‌های ضمن خدمت در این استان استقبال می‌کنیم، تصریح کرد: تلاش کرده ایم فضایی را به وجود بیاوریم تا معلمان در مورد نیازسنجی دوره‌های ضمن خدمت بتوانند اظهار نظر کنند.
وی هدف از اجرای دوره‌های ضمن خدمت را تنها سپری کردن چند ساعت آموزشی ندانست و یادآور شد: بلکه فضا به گونه‌ای باید ایجاد شود که شرکت کننده بتواند مطالبی را برای رفع نیازهای آموزشی خود احصا کرده تا این امر در روند تعلیم و تربیت تاثیرگذار باشد.
وی با اشاره به راهکارهای مختلف برای اجرای مطلوب دوره‌های آموزشی برای فرهنگیان اضافه کرد: به جای اینکه فشار روانی به همکاران شرکت‌کننده در آزمون وارد شود می‌توان به گونه‌ای عمل کرد تا انگیزه لازم برای حضور کارکنان آموزش و پرورش البرز در دوره های ضمن خدمت بوجود آید.
معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز با بیان اینکه مدرسان دوره‌های آموزشی نیز باید از بین نیروهای توانمند انتخاب شوند، ادامه داد: مدرسان آموزشی باید با ارائه محتوای مورد نیاز دوره از بار روانی دوره‌های ضمن خدمت کاسته و فضایی کاملا آموزشی را به وجود آورند.
آموزش و پرورش استان البرز 40هزارو 44 نیروی انسانی دارد.
2819/ 6155 خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.