مهران طیران روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه این سازمان در ریشه کنی بی سوادی در استان به عنوان دستگاه موفق معرفی شده، مسئولان ذیربط درصدد برآمدند تا از ظرفیت های این قشر در ریشه کنی اعتیاد در استان با عنوان طرح کرامت نیز بهره مند شوند.
وی اظهار داشت: لزوم اجرای این طرح درگیر شدن بیشتر خانواده ها به گونه ای با این معضل خانمان برانداز است برای همین سپاه پاسداران ترغیب شده تا به صورت مستقیم وارد عمل شود.
وی گفت: برای ریشه کنی و مقابله با اعتیاد و قاچاق مواد مخدر، 6 گام اساسی باید برداشته شود که شامل شناسایی، بسترسازی و هماهنگی، تبلیغات و آگاه سازی، اقدام و پاکسازی، درمان و صیانت است که متولی اجرای آخرین گام، بسیج سازندگی است.
طیران ادامه داد: در اجرای این طرح، بسیج سازندگی اقدام به شناسایی معتادین درمان شده کرده و برای آنان برنامه اشتغال و آموزش برای معرفی به اشتغال یا اعطای تسهیلات برای ایجاد واحدهای تولیدی را در برنامه دارد.
وی افزود: بسیج سازندگی برای ایجاد انگیزه برای ادامه برنامه ترک اعتیاد را در قالب برگزاری جلسات هفتگی دارد ضمن اینکه پشتیبانی مالی و اشتغال برای پاک شدگان را در این طرح خواهد داشت.

**اجرای 32 پروژه اصلاح وضعیت ظاهری محلات آلوده
معاون فرهنگی و روابط عمومی بسیج سازندگی بیان داشت: یک بخش دیگر اجرای این طرح اصلاح وضعیت ظاهری محلاتی است که معتادین بیشتر در آن مناطق تمرکز دارند.
وی گفت: در اجرای این طرح 32 پروژه اصلاحی انجام می شود که در البرز 10 محله آلوده شناسایی شده که بسیج سازندگی اقدامات خود را در این محلات آغاز می کند.
طیران این 32 پروژه را شامل 10 کارگاه اشتغال زایی و آموزش در محله،احداث 7 مجموعه فرهنگی ورزشی، احداث 2 مسجد، احداث 5 خانه بهداشت، 6 پروژه جدول کشی معابر، یک کمپ ترک اعتیاد و یک پایگاه بسیج دانست.
6156/ 6155 خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.