به گزارش ایرنا، احمد فاضلیان روز شنبه در دیدار مسئولان دادگستری استان البرز با آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان که به مناسبت هفته قوه قضائیه انجام شد افزود: با فعال شدن کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری در البرز، دستگاه قضایی استان به پناهگاه سرمایه‌گذاران تبدیل شده و صاحبان واحدهای تولیدی و خدماتی برای رفع مشکلات خود به این دستگاه مراجعه می‌کنند.
وی با ارائه گزارشی از عملکرد دادگستری استان و دستگاه‌های تابعه قوه قضائیه بیان کرد: اداره کل بازرسی استان البرز که وظیفه نظارت بر سلامت اداری را بر عهده دارد تلاش‌های مستمری برای احقاق حقوق مردم داشته و در سال 95 با ارسال 336 فقره گزارش به مراجع ذیصلاح منجر به تشکیل چندین پرونده علیه مدیران متخلف دستگاه‌های اجرایی در استان البرز شده است.
فاضلیان گفت: اداره کل ثبت اسناد و املاک استان نیز که وظیفه حساس و سنگین نظارت بر املاک و اسناد مردم را بر عهده دارد ، با مدیریت جدید و تلاش‌های انجام شده صدها هزار سند به صورت الکترونیکی ثبت شده و جایگاه اداره کل ثبت اسناد و املاک استان در کشور ارتقا یافته است و اکنون امورات به صورت مکانیزه انجام می‌شود.
رئیس کل دادگستری البرز همچنین با اشاره به اقدامات اداره کل زندان های البرز تصریح کرد: اداره کل زندان ها با وجود اینکه پذیرای ظرفیت بیش از 2 الی 3 برابری فضا و امکانات خود است توانسته در زمینه تربیت و بازپروری مددجویان موفقیت‌های مهمی را کسب کند.
فاضلیان همچنین با کاهش تخلف در نیروهای مسلح اشاره اشاره و تاکید کرد: نظارت بر مجموعه‌های نظامی وظیفه حساسی است که این سازمان تاکنون سربلند بیرون آمده و با اقدامات پیشگیرانه موفق شده ، میزان وقوع بزه و تخلف را در بین نیروهای مسلح کاهش دهد.
وی نظارت بر بخش کالا، خدمات، بهداشت و درمان و قاچاق کالا و ارز را از وظایف مهم اداره کل تعزیرات حکومتی استان معرفی و گفت: به همین منظور در سال گذشته نزدیک به 16 هزار پرونده در این مجموعه تشکیل و همین مقدار مختومه شده که قدم مهمی در مسیر احقاق حقوق عامه است.
فاضلیان در ادامه به ورود 506 هزار پرونده به دستگاه قضایی استان در سال 95 اشاره و افزود: در همین مدت 503 هزار پرونده نیز مختومه شده است که از این تعداد 420 هزار پرونده برای نخستین بار وارد دستگاه قضایی استان شده بودند.
رئیس کل دادگستری البرز اضافه کرد: اگر برای هر پرونده در سال 95، به طور میانگین سه فرد را در نظر بگیریم آماری که به دست می‌آید بیانگر آن است که یک میلیون و 200 هزار نفر از جمعیت استان، به دستگاه قضایی مراجعه داشته‌اند.
وی ز حجم مراجعات به دستگاه قضایی را خارج از توان استاندارد مجموعه عنوان و افزود: از مجموع 560 پست مصوب قضایی تنها 299 پست دارای متصدی است و از دو هزار و 20 پست مصوب کارمندان نیز تنها 700 نفر متصدی دارند که همه این‌ها منجر به این شده همکاران ما 2 الی 3 برابر توان خود فعالیت داشته باشند.
رئیس کل دادگستری استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات انجام شده در حوزه حفظ منابع طبیعی اشاره و بیان داشت:‌ در سال 95 حدود 700 هکتار از اراضی ملی خلع ید شده که همه این راضی یا مستقیما با ورود دستگاه قضایی بوده است و یا با گزارش دستگاه‌های مربوطه و نیابت قضایی به آن دستگاه انجام شده که ارزش این اراضی در مجموع یک هزار و 336 میلیارد تومان است.
فاضلیان در بخش دیگری از سخنان خود به کاهش دو درصدی طلاق در استان با اجرای طرح مشاوره پیش از طلاق و آموزش‌های پیش از ازدواج نیز اشاره کرد و گفت: در حالی که در سال 94 تعداد ازدواج های ثبت شده 14 هزار و 200 نفر بود ازدواج ثبت شده در سال 95 به 15 هزار و 387 مورد رسید.
وی ادامه داد: ولی بر اساس همین آمار تعداد طلاق‌های ثبت شده در سال 94 ، شش هزار و 793 مورد بوده که این تعداد در سال 95 به 6 هزار و 690 رسیدکه نشان دهنده کاهش دو درصدی آمار طلاق در استان است.
رئیس کل دادگستری البرز به تشریح طرح نماد از دیگر فعالیت های دادگستری البرز اشاره و گفت: در این طرح که با همکاری 9 دستگاه و با محوریت اداره کل آموزش وپرورش استان اجرایی می‌شود اقدامات پیشگیرانه به داخل مدارس رفته است ، مربیان از سراسر کشور آموزش‌های لازم را دیده‌اند تا آسیب شناسی لازم در مدارس انجام شود.
فاضلیان افزود: متناسب با آسیب، مهارت‌ها و آموزش‌های لازم به دانش آموزان داده می شود که متناسب با سنین تا مقطع متوسطه ادامه دارد.
7414/1535خبرنگار:وحیده عسکری**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.