به گزارش ایرنا، جبار باقری روز شنبه به مناسبت هفته قوه قضاییه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان البرز در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، افزود: حدود 200 زن درزندان‌های استان البرز وجود دارد که اغلب این افراد را محکومان مالی تشکیل می‌دهند.
وی تصریح کرد: 10 زندانی زن در مراکز بیرون از زندان کرج تحت نظر اداره کل فعالیت کاری خود را انجام می‌دهند.
وی گفت: بیش از 50 درصد زندانیان از قبیل معتادان و مجرمان به عادت، پس از آزادی دوباره به زندان باز می گردند.
باقری افزود: حدود 7 هزار زندانی در استان البرز وجود دارد، این زندانیان در 12 بخش با توجه به جرائم مختلف طبقه‌بندی ‌شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه حدود 80 درصد زندانیان استان البرز محکوم و 20 درصد متهم هستند، گفت: بیش از 95 درصد زندانیان یادشده برای استان البرز هستند.
مدیرکل زندان‌های استان البرز به برگزاری مسابقات کشوری قرآنی مددجویان و زندانیان به میزبانی استان البرز خبر دادو افزود: این مسابقات در رشته‌های قرائت، حفظ و تجوید برای مددجویان برگزار خواهد شد.
باقری افزود: متأسفانه ساختمان اداره کل زندان‌های استان البرز در یک مکان استیجاری فعالیت می کند در صورتی که در دیگر استان‌های کشور شاهد چنین وضعیتی نیستیم.
وی گفت: یکی از دلمشغولی‌های مسئولان قضائی و اجرایی استان بر این است که زندان‌های ملی واقع در کرج با اولویت‌بندی‌هایی خاص، زندانیان مربوط به هر منطقه را به استان‌های مدنظر خود منتقل کنند قانون انتقال زندان به خارج از شهرها بیش از 11 سال عنوان‌شده است، تحقق این امر به تخصیص اعتبار نیاز دارد که در برخی از نقاط کشور شاهد انجام این امر بوده‌ایم.
7413/ 6155خبرنگار:معصومه مهتاب** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.