به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه های نماز جمعه این هفته کرج افزود: با طراحی تحریم ها و دشمنی هایی که آمریکا علیه ایران در گذشته انجام داده و ادامه دارد، چگونه می توان به آن اعتماد کرد.
وی اظهار کرد: آمریکا نام سپاه ایران را در لیست سیاه تحریم های جدید علیه ایران وارد کرده است در حالی که بسیاری از پروژه های خارج از کشور توسط سپاه انجام می شود.
آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه رابطه ما با آمریکا با شرایط موجود خوب نخواهد بود ، خاطر نشان کرد: به خاطر همین رفتارها و برنامه های ضد ایرانی و اسلامی است که مردم ایران هر جمعه در نماز پر صلابت جمعه شعار مرگ بر آمریکا می دهند.
خطیب نماز جمعه کرج بیان کرد: همه باید بدانند که اگر در مقابل آمریکا کرنشی صورت گیرد او جلو می آید و این موضوع را می توان به راحتی از تحریم هایی که علیه ایران در پارلمان اروپایی و سنا به تصویب می رسد، متوجه شد.
حسینی همدانی ادامه داد: پاسخ دادن به این برنامه های آمریکا نباید در کشور شامل مرور زمان شود بلکه در زمان کوتاه باید به آن ها پاسخ داد.
وی تصریح کرد: در بخش صدور روادید نیز آمریکا نظرش را بطور رسمی اعلام کرده است و دولت باید برای دفاع از حقوق مردم ایران در این زمینه نیز اقدام سریع انجام دهد.
امام جمعه کرج گفت: داد گاه آمریکا رای به مصادره ساختمان علوی ایران در شیکاگو داده است که برای دفاع از این حق ملت ایران نیز باید دولت دفاع کند.
نماینده ولی فقیه در استان البرز یادآور شد: مردم از دولت انتظار دارند که به تحریم های انجام شده علیه ایران پاسخ دهند.
وی در ادامه به تلاش ها و حمایت های آمریکا از داعش پرداخت و افزود: استراتژی آمریکا از این نیروها ی داعش را در سوریه نیز متوجه می شویم که آمریکا در شرق سوریه وارد بازی خطر ناکی شده است تا از حضور نیروهای ایران در حمایت از سوریه در مبارزه با داعش جلوگیری کند اما نیروهای مقاومت همچنان با قدرت در حال بیرون کردن داعش هستند.
حسینی همدانی در بخش دیگری از سخنانش به هفتم شوال در سال 1344 قمری که حدود 94 سال قبل می شود اشاره کرد و افزود: در آن سال قبور اهل بیت (ع) توسط فرقه سیاسی منحرف وهابیت تخریب شد که آثار آن تا به امروز باقی است.
وی اضافه کرد: امروز داعش ، تکفیری و ... همان افکار و کارهایی را انجام می دهند که ثمرات تلخ بر جهان مشهود است.
وی در ادامه به بهبودی اوضاع امنیتی عراق پرداخت و خاطر نشان کرد: امیدواریم با مقامت و ایثار مدافعان حرم شاهد ایجاد شرایط خوب در سوریه شویم.
امام جمعه کرج به ترور 17 هزار نفر در داخل کشور به جرم مسلمان بودن و ظاهر انقلابی بودن اشاره کرد و افزود: آمریکایی ها این ترور ها را انجام دادند و مسئولیت آن را نیز قبول کردند که حمله به هواپیمای مسافربری و دادن مدال به فرمانده آن ناوگان که مردم ایران هیچگاه آن را فراموش نمی کنند یکی از این حواث تلخ است.
حسینی همدانی بیان کرد: آمریکایی که از حقوق بشر حرف می زند پس چرا به بچه 5 ساله دستبند می زند.
وی گفت: 90 سال است که فلسطینی ها را می کشند اما باز هم از حقوق بشر حرف می زنند.
وی تصریح کرد: مدافعان حرم به خاطر امنیت حفظ آرامش کشور و دفاع از انقلاب و اسلام با داعش مبارزه می کنند که همه ما باید قدردان از جان گذشتگی آنان باشیم و به شجاعت این عزیزان افتخار کنیم.
نماینده ولی فقیه در بخش دیگری از سخنانش به 11 تیر ماه شهادت آیت الله صدوقی پرداخت و گفت: مردم کرج خدمات این شهید بزرگوار را به یاد دارند و سالگرد شهادت وی بار دیگر اقدامات ضد بشری مدافعان دروغین حقوق بشر را در ذهنشان تداعی می کند.
حسینی همدانی از نماز جمعه به عنوان پایگاه مهم مسلمانان در دفاع از مکتب اسلام و کشور ها از جمله در ایران در حوزه های مختلف یاد کرد و یاد آور شد: در این نماز عبادی - سیاسی باید مسائل مطرح شود تا با تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف به امور کشور پرداخته شود.
2819 / 6155 خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.