عباس کشاورز روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این کارگروه ویژه نظارتی با هدف ارزیابی فرآیند کمی و کیفی خدمات تعریف شده در پایگاه های سنجش نو آموزان فعال شده است.
وی اظهار کرد: در پایگاه های سنجش بررسی فرآیند مراقبت سلامت کودکان در زمینه بینایی سنجی، هوش ، سلامت جسمی ، شنوایی در قالب پایگاه های اولیه و تشخیصی انجام می شود.
وی بیان کرد: در 20 پایگاه سنجش استان، سلامت جسمی و آمادگی تحصیلی نوآموزان برای ورود به پایه اول ابتدایی و دوره پیش دبستانی ارزیابی می شود.
کشاورز در ادامه به پیامدهای مثبت تیم های نظارتی بر پایگاه های سنجش در البرز پرداخت و افزود: اعضای تیم های نظارتی از مراجعه کنندگان به پایگاه های سنجش سلامت نوآموزان در زمینه چگونگی ارائه خدمات، توجه به فرآیند تکریم از ارباب رجوع، میزان دریافت شهریه، برخورد کارکنان با کودکان، دقت در انجام مراحل سنجش و رسیدگی به شکایات مردمی نظر سنجی می کنند.
وی با اشاره به اینکه نوبت دهی سنجش برای نو آموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی از شانزدهم خرداد ماه در البرز آغار شده است،یاد آور شد: والدین نوآموزان می توانند با مراجعه به نزدیکترین مدرسه محل سکونت خود اقدام به نوبت گیری در پایگاه های سنجش کنند.
وی تصریح کرد: 166 کارشناس آموزش دیده، مسئولیت سنجش نو آموزان برای ورود به پایه اول ابتدایی و دوره پیش دبستانی را در این استان بر عهده دارند.
وی خاطر نشان کرد: طرح سنجش در پایگاه های نواحی و مناطق هشت گانه آموزش و پرورش البرز تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی البرز گفت: 43 هزار و 756 نو آموز برای ورود به دبستان در پایگاه های سنجش این استان مورد ارزیابی سلامت جسمی و تحصیلی قرار می گیرند.
کشاورز تصریح کرد:در پایگاه ها ی سنجش البرز به 5 هزار پبش دبستانی نیز خدمات لازم ارائه می شود.
وی تاکید کرد: اعضای این تیم نظارتی از شنبه تا چهارشنبه از پایگاه های سنجش استان البرز بازدید می کنند تا خدمات در این مراکز از کیفیت بالایی برخوردار باشد و همچنین در زمان کمتری به مشکلات و شکایات احتمالی مراجعه کنندگان رسیدگی شود.
2819 / 6155خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.