به گزارش ایرنا، ابوالقاسم پالیز گیر روز شنبه در نشست با شهردارن شهرهای هشتگرد، شهر جدیدهشتگرد، چهارباغ ،کوهسار و گلسار از کاهش مالیات بر ارزش افزوده برای شهرداری ها انتقاد کرد و گفت: شهرداری ها برای اینکه بتوانند خدمات عمومی خود رابه بهترین وجه ارائه بدهند نیازمند درآمد های پایدار و ناپایدار هستند.
وی افزود: در حالت عادی شهرداری برای تامین مخارج خود عوارضی از شهروندان اخذ می کند که در قبال دریافت عوارض، خدماتی به شهروندان در حوزه های مختلف ارائه می دهد که این منبع درآمدی در نوسانات اقتصادی نیاز شهرداری را نمی تواند برآورده کند و در نهایت شهرداری را با مشکلات متعددی روبرو می کند.
وی با اشاره به اینکه شهرداری ها به عنوان متولی اصلی امور خدماتی، عمرانی و توسعه شهری نیاز به درآمد ثابت و مشخصی دارند، گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده به عنوان یک منبع درآمدی پایدار در مدیریت و ارائه خدمات عمومی نقش موثر و تعیین کننده ای داردکه متاسفانه امسال دریافتی شهرداری نسبت به سال گذشته کاهش قابل توجه ای داشته است.
وی با اشاره به اینکه کاهش دریافتی75 درصدی شهر داریهای شهرستان گفت این درآمد، پروژه های عمرانی را با مشکل مواجه ساخته است.
پالیز گیر گفت :با گزارش هایی که شهرداری ها ارائه کردند کمترین وصولی عوارض و صدور پروانه ساخت را در شهرداری های این شهرستان داشتیم که اغلب برای پرداخت حقوق پرسنل با مشکل مواجه هستند .
وی افزود این مشکل دامنگیر تمام شهرداری های شهرهای کوچک است و کلان شهرها از این موضوع مستثنی هستند.
وی با اشاره به کاهش 2 سوم در آمد شهرداری های این شهرستان از نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس شورتی اسلامی خواست نسبت به پیگیری این مسئله اهتمام داشته باشند .
وی گفت براساس گزارش اداره امور مالیاتی شهرستان میزان وصول مالیاتی ارزش افزوده این شهرستان 50 درصد تمام شهرهای استان البرز است
فرماندار ساوجبلاغ اظهار داشت: عین 50 درصد مالیات در گذشته به شهرداری ها پرداخت می شد ولی در پرداخت جدید بطور قابل ملاحظه ای کاهش داشته است.
وی افزود : با این قانون جدید شهرداریها با بحران بزرگی مواجه خواهند بود و دیگر نمی توانند خدمات بهتری را به شهروندان ارائه کنند.
شهرداران حاضر در این نشست به اتفاق با اجرایی شدن این پرداخت ها ابراز نگرانی کردند
بزرگ زاده شهردار شهر جدید هشتگرد گفت: با این تفاسیر، اتمام پروژه های تعریف شده ما در موعد مقرر به پایان نخواهد رسید که بدون شک این تاخیر نارضایتی مردم را به دنبال خواهد داشت.
داریوش یگانه شهردارشهر هشتگرد هم به توسعه رو به رشد شهر و رشد جمعیت شهری اشاره کرد و افزود: با توجه به گسترش شهر، حجم و ابعاد و وظایف شهرداری نیز وسیع تر خواهد شد که به همین دلیل منابع درآمدی فعلی پاسخ گوی هزینه های شهرداری نیست و از آنجا که اعمال مدیریت کارا، مستلزم درآمد مستمر و مطمئن خواهد بود امیدوارم این مسئله بیش از پیش مورد توجه مسئولین امر قرار بگیرد.
مجتبی عسگری شهردار چهارباغ هم خواستارتوجه استاندار البرز به کاهش در آمد شهرداریهای جدید التاسیس که از در آمد ناچیز بر خوردارند شد
وی پیشنهاد بررسی و پیگیری این موضوع تا حصول نتیجه شد .
شهرداران گلسار و کوهسار هم از اجرای پروژه های مهم در این شهرها را مستلزم دریافت مبالغ ارزش افزوده بیان کردند و گفتند شهر های ما جدید التاسیس و در آمد های شهری بسیار ناچیز است
6155/1535 خبرنگار: مریم صوفی ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.