محمدرضا ترابی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس چارت تشکیلاتی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، اورژانس 115 بایددر هرشهرستانی بطور مستقل تحت نظارت شبکه بهداشت و درمان قرار گیرد، اما متأسفانه دانشگاه علوم پزشکی استان با جداسازی مرکز اورژانس فردیس از کرج موافقت نمی کند و این موضوع مشکلات بسیاری برای مردم در بخش اورژانس بوجود می آورد.
وی با اشاره به نبود بیمارستان در شهرستان پر جمعیت فردیس اظهار داشت: حضور به موقع اورژانس 115 درمحل حوادث و خدمات دهی به بیماران از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است؛ در حالیکه عدم تفکیک مرکز اورژانس 115 فردیس از کرج سبب حجم بالای کار شبکه درفردیس شده و هر فرد تا پایان شیفت کاری بیش از 12 مأموریت در نقاط مختلف دارد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فردیس گفت: آمبولانس های فردیس فرسوده و مجهز نیستند و این آمبولانس از استان کنترل می شوند.
ترابی کمبود پایگاه اورژانس 115 را در فردیس یکی از مشکلات اساسی دانست ، افزود: اکنون در فردیس تعداد 6 پایگاه اورژانس وجود دارد با توجه به جمعیت این شهرستان و نبود بیمارستان انتظار می رود تا پایان سال این تعداد پایگاهها به 12 افزایش یابد.
ترابی بیان کرد: ممکن است بعضی از زیرساخت ها در این شهرستان وجود نداشته باشد اما کنترل و نظارت آمبولانس می تواند در اختیار شبکه بهداشت و درمان فردیس قرار بگیرد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فردیس گفت: درزمان حاضر برای جبران عدم وجود بیمارستان در فردیس، نظارت بیمارستان امام حسین (ع) برای شبکه بهداشت و درمان شهرستان از دانشگاه علوم پزشکی البرز درخواست شد که در صورت موافقت، پذیرش بیماران فردیس در اولویت قرار خواهد گرفت.
7413/ 6155خبرنگار:معصومه مهتاب**انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.