سردار بخشعلی کامرانی صالح ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در ستاد فرماندهی استان البرز برگزار شد، از دستگیری باند ۵ نفره ای که اقدام به برداشت از حساب بانکی شهروندان می کردند،خبر داد و اظهار کرد: با توجه به شکایات شهروندان مبنی بر برداشت حساب آنها پیگیری موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.
فرمانده انتظامی استان البرز در رابطه با شگرد این کلاهبرداران، عنوان کرد: این باند ۵ نفره اقدام به تهیه یک دستگاه خودرو وانت و کارت خوان سیار که دستگاه اسکیمر بر روی آن نصب شده بود، کرده بودند و با کپی برداری از کارت شهروندان اقدام به چاپ کارت های مشابه و حساب های شهروندان را خالی می کردند.
وی با بیان اینکه برخی شهروندان به دلیل اطمینان به فروشندگان رمز کارت خود را به فروشندگان می دادند، افزود: این باند با داشتن رمز کارت و دستگاه اسکیمر کارت خوان، کارت شهروندان را جعل و اقدام به برداشت بیش از ۵۰۰ میلیون تومان از حساب آنها کرده بودند.
سردار کامرانی صالح خاطرنشان کرد: با اقدامات هوشمندانه پلیس فتا وانت این باند به همراه ۲ نفر از آنها در اتوبان قم_تهران توقیف و دستگیر شدند و ۳ نفر دیگر در مخفی گاه خود به همراه تعدادی دستگاه اسکیمر، کارتخوان، کارت های جعلی و تعدادی تلفن همراه کشف و ضبط شد.
وی در بخش دیگری به پاکسازی خط چهار حصار از فروشندگان مواد مخدر خبر داد و گفت: پس از مدتی از پاکسازی خط چهار حسار باندی ۱۲ نفره تحت عنوان (افعی مرداد) در دره ها اقدام به فعالیت های فروش مواد مخدر و جاسازی آن می کردند که با پیگیری های هوشمندانه پلیس اعضای این باند دستگیر و به همراه آنها مقدار قابل توجهی هروئین و مواد مخدر کشف و ضبط شد.
سردار کامرانی صالح در ادامه از دستگیری ۲ نفر به همراه یک دستگاه تریلر که اقدام به حمل کالای قاچاق می کردند خبر داد و عنوان کرد: بار این تریلر کالا های قاچاق از قبیل سیگارت، انواع البسه، کالاهای الکترونیکی و غیره بود که کشف و ضبط شد.
وی خاطر نشان کرد: در سه ماهه اول سال جاری نزدیک به ۴۰ میلیارد تومان کالاهای قاچاق اعم از انواع البسه، مواد دخانی، فرآورده های نفتی و غیره کشف و در این رابطه ۱۱۰ نفر دستگیر و ۵۰ خودرو کشف و توقیف شد که این آمار نشان از افزایش ۴۰۰ درصدی کشفیات نسبت به سه ماهه اول سال گذشته است.
وی در بخش دیگری با اشاره به حوادث تروریستی اخیر تهران و دستگیری برخی عوامل تروریستی در استان البرز، بیان کرد: از همان اوایل پیروزی انقلاب، دشمنان با راهکار های مختلف هجمه هایی را به کشور جمهوری اسلامی وارد کرده اند که همیشه با واقع بینی های ملت ایران به اهداف خود نرسیده اند.
وی در ادامه از مردم خواست تا با پلیس در ارتباط باشند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک به پلیس اطلاع رسانی کنند.
فرمانده انتظامی البرز در پاسخ به سوال خبرنگار مهر که پس از دستگیری عوامل گروهک تروریستی در البرز اقدامات پلیس این استان چه بوده و چه تمهیداتی اندیشیده شده است، اظهار کرد:با رصدهای اطلاعاتی پلیس البرز که پس از اقدامات تروریستی با هوشیاری کامل به عمل آمد، ۲ نفر که پل ارتباطی مردم و گروهک تروریستی بودند، دستگیر شدند.
وی در ارتباط با رابطه این دو نفر با گروهو تروریستی، خاطر نشان کرد: این افراد با گروهک تروریستی ارتباط تبلیغاتی داشتند و از آنها برای تبلیغات و ارسال عکس واطلاعات، مبالغی دریافت می کردند.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 681279
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.