به گزارش خبر آنلاین،رییس شوراهای حل اختلاف استان البرز در نشست خبری مسئولان قضایی استان با اصحاب رسانه ، با اشاره به اصلاح قانون شورایهای حل اختلاف آن را فرصتی در جهت کاهش پرونده های ورودی به دادسراها دانست و افزود : بر اساس ماده 9 قانون جدید و صلاحیت هایی که داده شده برای پرونده ای منجر به سازش نشود در شوراهای حل اختلاف می توان رای صادر کرد و این مسئله با حضور قضاتی که از سوی دادگستری در شوراهای حل اختلاف حضور دارند صورت می گیرد.
وی با اشاره به حدود ارای صادره در دعاوی مالی اظهار داشت : در این دعاوی تا سقف 20 میلیون تومان می توان رای داد و شعبات اجرای احکام شوراهای حل اختلاف نیز آن را اجرایی می کنند.
کیا پاشا بخش دیگری را به صحبت در خصوص دعاوی خانواده اختصاص داد و گفت : بعضی از پرونده های این حوزه به شوراها ارجاع داده شده و مواردی چون مهریه ، نفقه و استرداد جهیزیه نیز در این شعبات بررسی می شود.
وی شعب شوراها را در دو حوزه صلحی و راء یی بر شمرد و ادامه داد : 97 شعبه حل اختلاف در استان البرز وجود دارد که ازین تعداد 85 شعبه رایی و 6 شعبه صلحی بوده و 6 شعب روستایی نیز وجود دارد .
رییس شورای حل اختلاف استان اعلام کرد : در سال 95 86875 پرونده دارد شوراهای استان شده که ازین تعداد 88416 پرونده مختومه و 51000 پرونده با صلح و سازش پایان یافته است.
وی تنوع قومیتی و طایفه ای در استان را ویژگی خاصی در خصوص نحوه کار در مجامع قضایی استان عنوان کرد و در ادامه گفت : شعب تخصصی شوراهای حل اختلاف نیز توانسته به موفقیت های خوبی دشضت پیدا کند و با فعال شدن این شعب در موقعیت های خاصی چون زندان های توانسته است به 4 پرونده قتل ورود کند که نتیجه آن 2 رضایت از قصاص و دو بخشش به شرط دیه بوده است.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 681204
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.