نصرت الله صالحی مهر روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به گرم شدن هوا و خشکی مزارع هر گونه سهل انگاری با آتش سوزی درکشتزارها و اراضی همراه است.
وی با اشاره به آتش سوزی چند روز گذشته در یکی از مزارع گندم واقع در منطقه محمدشهر کرج، اظهار داشت: آتش سوزی این مزرعه گندم با همکاری و تلاش تیم آتش نشانی مستقر در منطقه مهار شد.
وی گفت: مساحت کل مزرعه حدود 75 هکتار بوده که در این حادثه حدود یک هکتار طعمه حریق شد.
صالحی مهر بیان داشت: بعد از بروز این حادثه تیم کارشناسی جهاد کشاورزی بلافاصله در محل حضور پیدا کرد و توصیه های فنی و کارشناسی مبنی بر مراقبت کامل و هماهنگی با اکیپ های امنیتی و امدادی تا برداشت مزرعه را به کشاورزان منطقه گوشزد کرد.
وی تاکید کرد که برای پیشگیری و رفع اینگونه معضلات ، کمیته برداشت غلات شهرستان کرج قبل از این هماهنگی لازم را با تمام دستگاه های اجرایی از جمله آتش نشانی، پلیس راهور، نیروی انتظامی، سازمان غله و شرکت نفت به عمل آورده است.
مدیرجهاد کشاورزی کرج همچنین با اشاره به فرارسیدن فصل برداشت و باقی ماندن بقایای محصولات کشت شده در مزارع از کشاورزان خواست تا برای حفظ بقای خاک و حفظ مواد آلی خاک و جلوگیری از آلودگی محیط زیست از آتش زدن کاه و کلش گندم و جو که به منظور پاک شدن سریع مزارع از باقی مانده محصول انجام می دهند، خودداری کنند.
6156/ 6155 خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.