سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر پنجشنبه گذشته خود به استان البرز برای افتتاح چندین پروژه مهم درمانی گفت که یک چهارم تخت های بیمارستانی تاریخ ایران در دولت یازدهم راه اندازی شده است و به 24 هزار تخت ارتقاء یافته است.
دولت یازدهم در سایه هدایت های رهبر معظم انقلاب و حمایت های مردمی توانسته به دستاوردهای کم نظیر و ماندگاری در بخش های مختلف دست یابد که ارتقاء سلامت جامعه مثال زدنی ترین خدمت این دولت است که آثار آن در حال و آینده کشور باقی خواهد ماند.
همانطور که وزیر بهداشت در البرز اشاره کرد اقدامات اجرایی بسیار سخت و در صورت وجود همدلی و همراهی در همه بخش ها، پای گذاشتن در این مسیر سخت با موفقیت همراه خواهد بود، بر این اساس دولت یازدهم همواره تاکید داشته که همه باید به دنبال حل و فصل موانع باشند تا اقتدار و خدمتگزاری نظام به مردم بیش از پیش آشکار شود.
سرانه تخت های بیمارستانی استان البرز نیز در دولت یازدهم از 4 دهم تخت امروز به 1.6 ارتقاء پیدا کرده و این مهم حاصل تدابیر دولت یازدهم و همکاری دستگاه های اجرایی استان بوده است.
وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید طرح های بسیار ارزشمندی در البرز اجرایی شده است، ادامه داد: اکنون سرانه تخت های بیمارستانی البرز از عدد 4 دهم تخت به 1.6 تخت ارتقاء پیدا کرده و این امر در دوران دولت یازدهم صورت گرفته است.
وی افزود: در این استان شهرداران همکاری خوبی با دولت دارند، ولی در برخی شهرها چنین تعامل سازنده ای مشاهده نمی شود.
اشاره دقیق وزیر بهداشت به موضوع مهاجرت که همواره مشکلاتی را برای استان کوچک البرز به همراه داشته است، مبین این حقیقت است که این استان که رهبر معظم انقلاب اسلامی از آن به ایران کوچک تعبیر کرده اند، باید بیش از استان های دیگر مورد توجه قرار گیرد.
نرخ رشد جمعیت در استان البرز به دلیل مهاجرت گسترده هموطنان از استان های مختلف بیش از متوسط کشوری است که بخش عمده ای از این مهاجرت به دلیل تمکن پایین مالی مجبور به حاشیه نشینی در این استان می شوند و گسترش حاشیه نشینی نیز ارائه خدمات به ویژه در بخش سلامت را با سختی بسیار مواجه می کند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: مردم در استان البرز از برخی امکانات زیرساختی محروم هستند چراکه برخی از مردم در سایر استان ها که در زادگاه خود بوده نتوانستند زندگی خود را اداره کنند به حاشیه نشینی در البرز روی آورده و نیازمند امکانات هستند.
وی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی البرز پیشرفت های بسیار خوبی داشته و به زودی جزو بهترین دانشگاه های کشور و بین الملل قرار خواهد گرفت.
این مسئول گفت: امید است کمتر از 2 سال آینده 3 بیمارستانی که وعده داده شده در البرز به مرحله اجرا برسد و در عین حال زمینه حضور بخش خصوصی نیز فراهم شود.
وی افزود: در البرز همراهی با بخش خصوصی بیشتر از سایر استان ها است و 5 هزار تخت برای 5 سال آینده باید در البرز مورد بهره برداری قرار گیرد که باید از تعامل بخش خصوصی و خیرین نیز برای تحقق این امر استفاده شود.
**آثار برجام در بخش سلامت
تلاش دولت یازدهم برای تعامل به منظور به شکست کشاندن فضاسازی های جهان استکبار درباره برنامه صلح آمیز هسته ای ایران در قالب توافقی با عنوان برجام به نتیجه رسید که آثار آن علاوه بر دیگر بخش ها در بخش سلامت نیز جلوه نمایی کرد.
آغاز عملیات احداث مرکز ملی یون درمانی سرطان ایران که 26 اردیبهشت ماه سال جاری با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی، وزیر امور خارجه و وزیر بهداشت در کرج صورت گرفت، تنها نمونه ای از این آثار مثبت و سازنده است.
سازمان انرژی اتمی ایران هم جهت با اهداف و وظایف خود همراه با توسعه انواع روش های تامین برق هسته ای و چرخه فن آوری مربوط به آن، توسعه کاربرد پرتوها در زندگی مردم را به طور جدی در دستور کار قرار داده است.
احداث این مرکز، ایران را در ردیف 5 کشور جهان که دارای چنین مرکز درمانی برای درمان سرطان هستند، قرار می دهد و کشور اتریش که در این پروژه با جمهوری اسلامی ایران همکاری می کند، پیشرفته ترین آن را در اختیار دارد که پس از برجام برای همکاری با ایران در این زمینه اعلام آمادگی کرده و وارد عرصه شده است.
این مهم در گذشته نیز با جدیت دنبال شده، اما فرصت مغتنم به وجود آمده پس از برجام، زمینه برای گسترش این فعالیت ها در موضوعات جدید را فراهم کرده است.
در این حوزه، همزمان با توسعه تولید و عرضه انواع رادیو داروها که عمدتا جهت استفاده در تشخیص سرطان بکار می روند، ایجاد مرکز یون درمانی به عنوان پیشرفته ترین مرکز درمانی برای استفاده مردم ایران در دستور کار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است که در این زمینه سازمان انرژی اتمی با انعقاد تفاهم نامه فی مابین این سازمان و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدام به احداث مرکز ملی یون درمانی ایران خواهد کرد که در روز 25 اردیبهشت 96 مردم شاهد آغاز عملیات احداث آن بودند.
وزیر بهداشت نیز در این باره گفت: سازمان انرژی اتمی اقدامی را آغاز کرده که اگر این طرح اجرایی شود البرز در درمان بیماری سرطان های پیشرفته در کشور بی نظیر خواهد بود.
وی گفت: از جمله مناطقی که به شدت نیازمند توجه است البرز و حواشی آن است که اگر این امر مد نظر قرار نگیرد، مشکلات اجتماعی فراوانی در این استان و کشور خواهیم داشت.
در سفر پنجشنبه گذشته وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان البرز 500 تخت جدید بیمارستانی در قالب افتتاح بیمارستان های امام علی (ع) و امام حسین (ع) به بهره برداری رسید که می تواند وضعیت درمان این استان را ارتقاء قابل توجهی بدهد.
بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی امام حسین (ع) عصر پنجشنبه همزمان با بیستمین روز از ماه مبارک رمضان با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در محمدشهر کرج با 170 تخت و اعتبار بیش از 30 میلیارد تومان به بهره برداری رسید.
بیمارستان 170 تختخوابی امام حسین (ع) که با حضور سید حسن قاضی زاده هاشمی افتتاح شد، ظرف مدت 2 سال احداث، تجهیز و به بهره برداری رسیده است.
این بیمارستان واقع در محمدشهر کرج با زیربنای 7 هزار و 300 متر مربع در زمینی به مساحت 19 هزار متر در 2 بلوک با همکاری خیرین و بخش خصوص به مرحله بهره برداری رسیده است.
زمین این بیمارستان و بخشی از ساختمان آن توسط یک خیر به نام مرحوم حاج جواد منصوربخت در سال 93 به دانشگاه علوم پزشکی البرز جهت راه اندازی و بهره برداری واگذار شده و اکنون با همکاری بخش خصوصی به مرحله بهره برداری رسیده است.
مدیریت این بیمارستان به بخش خصوصی واگذار شده اما خدمات درمانی با تعرفه دولتی به مردم استان البرز ارائه می شود.
با راه اندازی این بیمارستان بخش قابل توجهی از نیازهای درمانی ساکنین شهرهای جنوبی استان به ویژه محمدشهر با 140 هزار نفر جمعیت برطرف می شود.
پیش از افتتاح این بیمارستان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بخش های مختلف بیمارستان کمالی کرج نیز بازدید کرد.
افتتاح مجتمع آموزشی، بهداشتی و درمانی امام علی (ع) و افتتاح همزمان 5 پایگاه اورژانس استان البرز از دیگر برنامه های وزیر بهداشت در سفر به استان البرز بود.
سید حمید طهائی استاندار البرز نیز گفت: در دولت تلاش های زیادی برای بهبود سلامت و درمان صورت گرفته به نحوی که البرز از سطح شاخص تخت های بیمارستانی از یک و چهار دهم به یک و شش دهم رسید تا به استانداردهای سلامت در سطح کشوری نزدیک شود.
وی خاطرنشان کرد: تلاش دولت یازدهم این بود که مردم از نظر درمان در شرایط بهتری قرار بگیرند و طرح تحول سلامت اجرا شد و کماکان نیز ادامه دارد.
استاندار البرز تصریح کرد: برای ارتقاء سلامت جامعه و تحول در آن، گام های بسیار خوبی در حوزه هایی مانند تجهیزات پزشکی، افزایش تخت های بیمارستانی، حل مشکلات دارو و تامین داروهای مورد نیاز به ویژه برای بیماران صعب العلاج و کاهش پرداختی هزینه های درمانی مردم در مناطق شهری و روستایی و توسعه زیرساخت های حوزه سلامت برداشته شده است.
طهائی همچنین گفت: این قدم را پزشکان، متخصصان، پرستاران و کادر بهداشتی و درمانی در کشور برداشته و دولت هم در این زمینه کمک کرده است.
وی با اشاره به اینکه کمبود تخت های بیمارستانی یکی از دغدغه های استان طی 4 سال اخیر بود، گفت: با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در سطح شاخص تخت های بیمارستانی از یک و چهار دهم به یک و شش دهم رسیده است و تمام تلاش خود را بکار گرفتیم تا به استانداردهای کشور دست پیدا کنیم.
وی افزود: در ادامه مسیر با همکاری بخش خصوصی اهتمام خواهیم داشت تا ظرف یک سال و نیم آینده بخش دیگری از نیازهای تخت بیمارستانی در استان را مرتفع نماییم.
سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با سفر به استان البرز چندین پروژه بهداشتی و درمانی و 5 پایگاه اورژانس استان البرز را افتتاح و از چندین مرکز درمانی بازدید کرد.
1535/6155خبرنگار:داریوش غفاری**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.