بهنام بهداروند روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:متقاضیان کار دارای مدارک فنی و حرفه ای و مشاغل خانگی می توانند برای دریافت تسهیلات اقدام کنند.
دبیر کارگروه اشتغال شهرستان فردیس با اشاره به وضعیت اشتغال معلولان گفت: اکنون اداره بهزیستی فردیس پیگیرسه درصد سهم اشتغال معلولان در واحدهای صنعتی است.
وی با بیان اینکه طرح کارورزی، راهکاری برای اشتغال فارغ التحصیلان بیکار است، افزود: دانش آموختگان فردیس در قالب طرح کارورزی جذب می شوند.
وی بیان داشت: کارآفرینان و کارفرمایان متقاضیان می توانند با ثبت نام در سامانه طرح کارورزی یا مراجعه به اداره تعاون و کار فردیس تقاضای خود را برای بکارگیری این کارورزان اعلام کنند.
وی تصریح کرد: متقاضیان جویای کار با حداقل مدرک تحصیلی فوق دیپلم به بالا می توانند ضمن فراگیری رشته خود در محیط عملی و بدست آوردن چندین ماه سابقه عملی احتمال جذب خود را بالا ببرند و واحد صنفی صنعتی مربوطه در صورت جذب او از پرداخت حق بیمه تا دو سال معاف خواهد بود.
بهداروند گفت: در این مدت کارورز با شناساندن توانمندی خود احتمال اشتغال خود را بالا برده و حتی در صورت عدم جذب نیز با توجه به سابقه احرازی مزیت نسبی لازم را پیدا خواهد کرد و در این مدت نیز واحد هیچ هزینه ای متحمل نخواهند شد.
وی اظهار داشت: هزینه کارورزی نیز از طرف اداره کار به کارورز به مبلغ 310 هزار تومان پرداخت خواهد شد و بیمه حوادث نیز توسط اداره کار انجام می شود و هیچ رابطه کارگری نیز برقرار نخواهد بود ضمنا در صورت جذب واحد مربوطه تا دوسال از پرداخت حق بیمه معاف خواهد شد.
بهداروند افزود: این طرح می تواند با ورود به فارغ التحصیلان دانشگاهی به صنعت و تسهیل این امر به رشد خلاقیت ها و ایده های کارآفرینی فارغ التحصیلان جوان کمک شایانی کند.
وی ادامه داد: در شهرستان فردیس 4 دفتر کاریابی مجاز وجود دارد که متقاضیان جویای کار می توانند به آنها مراجعه کنند.
7413/ 6155خبرنگار:معصومه مهتاب** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.