به گزارش ایرنا، فرماندارساوجبلاغ در این نشست با بیان این نکته که اولویت مصرف آب شرب در شهرستان، ساکنان ومردم ساوجبلاغ هستند، گفت:ما برای آبیاری فضاهای سبز در شهرها چاره ای جز آبیاری آن بوسیله پساب تصفیه شده نداریم.
ابوالقاسم پالیزگیرگفت: با حضور شهرداران ومسئولان آب وفاضلاب شهرستان توانستیم مشکلات جدی موجود در هر شهر را بررسی وبا تعامل طرفین حل نموده وبصورت مصوبه ابلاغ نماییم.
وی افزود:طبق هماهنگی هایی که شده ،هیچ شهرداری درخصوص افزایش فضای سبز وچمن کاری نباید اقدام نماید وفعلا'فقط برای آبیاری فضای سبز موجود از طریق آبهای تصفیه شده استفاده کرد.
پالیزگیر درخصوص شهرجدیدهشتگرد گفت:درشهرجدیدهشتگرد درنهایت برای 3 تا 4 ماه مشکل داریم که با مدیریت وهماهنگی واستفاده از پساب که نعمت بزرگی برای این شهر محسوب می شود برای آبیاری فضاهای سبز درپارکها استفاده خواهد گردید که نقش مهمی در آبرسانی شرب به ساکنان خواهد داشت.
وی درباره شهر چهارباغ افزود:انشعابات موقت براساس مصوبه شورای تامین استان وهماهنگی شهرداری فقط برای تامین آب شرب انجام شده که درصورت مشاهده برداشت بیش از حدمجاز باید قطع وجمع آوری شوند.
فرماندار ساوجبلاغ افزود:برای آبیاری فضاهای سبز هم فاز اول تصفیه خانه مهدی آباد تا پایان سال 96 به بهره برداری خواهد رسید وکمک بزرگی برای استفاده شهرداری از پساب آن برای آبیاری فضاهای سبز شهر خواهد بود.
وی مشکلات پیش رو در شهرهای کوهسار،هشتگرد و گلسار را در بخش آبیاری فضاهای سبز شهر ناچیز دانست وگفت:دراین سه شهر موارد ومسائل اداری قابل بحث وجود داشت که با توافق وتعامل طرفین برای اقدامات بعدی مصوب گردید.
فرماندار ساوجبلاغ افزود:درپایان قرار شد تمام فضاهای سبز موجود با حداقل ممکن استفاده از آب شرب آبیاری شود تا درخصوص تامین آب شرب مصرفی شهروندان در ایام گرم سال مشکلی نداشته باشیم.
1535/6155خبرنگار:مریم صوفی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.