به گزارش ایرنا، مسعود مهران نیا روز سه شنبه در نشست غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان با نمایندگان دستگاه های اجرایی البرز افزود: این نشست باهدف برنامه ریزی و استفاده از ظرفیت های درون و برون سازمانی برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان برای کیفیت بخشی به محورهای این طرح مهم برگزار شده زیرا در این راه نیاز به هم افزایی و همفکری سایر دستگاه های اجرایی استان داریم.
وی رشد همه جانبه شخصیت دانش آموزان، ارتقاء سطح بینش اعتقادی، علمی، اجتماعی و مهارت های زندگی ، فنی حرفه ای، فرهنگی، هنری و ورزشی را از دیگر اهداف طرح غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در البرز برشمرد.
وی استفاده بهینه از ظرفیت سایر سازمانها و ادارات به منظور کاهش بار مالی و تحت پوشش قرار دادن بیشتر دانش آموزان به ویژه در مناطق حاشیه ای را از دیگر محورهای طرح تابستانی غنی سازی اوقات فراغت در البرز عنوان کرد.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز یاد آور شد: تحقق شعار هر دانش آموز یک مهارت در پایگاه های تابستانی اوقات فراغت نیاز به همراهی همه دستگاه های اجرایی در این استان دارد.
مهران نیا یاد آور شد: امیدواریم با همفکری اعضای ستاد زمینه پاسخگویی به علایق دانش آموزان متناسب با شرایط ،امکانات و ظرفیت های استان در راستای غنی سازی اوقات فراغت با تدوین برنامه ای دقیق و متنوع فراهم آید.
وی با اشاره به اینکه در راه غنی سازی اوقات فراغت باید از موازی کاری در برنامه های تابستانی در البرز پرهیز شود، ادامه داد: برای کیفیت بخشی به برنامه های اوقات فراغت در این استان باید از ظرفیت ها و امکانات دستگاه های اجرایی از جمله نیروی انتظامی ، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، بسیج ، هلال احمر، محیط زیست ، فنی حرفه ای ، سازمات تبلیغات ، شهرداری ، آتش نشانی ، ورزش و جوانان استفاده شود.
وی اضافه کرد: برای پوشش حداکثری دانش آموزان درالبرز لازم است زمینه مشارکت جویی و مشارکت پذیری خانواده ها و دستگاه های متولی در این زمینه نیز مورد تاکید قرار گیرد.
مهران نیا یاد آور شد: در این نشست اعضای ستاد غنی سازی اوقات فراغت آموزش و پرورش استان البرز نظر و پیشنهاد های خود را برای کیفیت بخشی به برنامه های طرح غنی سازی اوقات فراغت بیان کردند.
وی تاکید کرد: همه باید بکوشیم تا برنامه های غنی سازی اوقات فراغت در این استان با حداقل هزینه برای دانش آموزان برگزار شود زیرا خانواده های کم توان مالی توانایی پرداخت هزینه های بالا برای شرکت فرزندانشان در پایگاه های تابستانی در استان البرز را ندارند.
وی گفت: در سال گذشته 105 هزار دانش آموز در 500 پایگاه تابستانی استان البرز تحت پوشش طرح اوقات فراغت قرار گرفتند.
2819 /1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.