به گزارش ایرنا،فرشته فهمیده روز دوشنبه در نشست شورای آموزش وپرورش فردیس در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان افزود: با توجه به کمبود فضای آموزشی در فردیس وجود دارد در شهرک وحدت فضای آموزشی ابتدایی و متوسطه دخترانه دارد به طوری که مدرسه سمیه و حضرت مریم الان چهار تا شفیت کاری دارد نه شفیت مدرسه ای باشد .
وی تصریح کرد: چهارمقطع را در این دو مدرسه وجود دارد و از همه فضاها استفاده می شود در شهرک وحدت نیاز به متوسطه دوم و ابتدایی دخترانه و ابتدائی پسر در شهرک نگارستان می باشد.
وی اظهار داشت: در شهرک ارم نیاز به مدرسه ابتدایی پسر داریم حتما باید در این شهرک مدرسه ایجاد شود تا کمبود فضای آموزشی این شهرک را جبران کند.
فهمیده گفت: در شهرک مهندسی زراعی مشکین دشت نیازبه متوسطه دوم پسر داریم اگر با ساخت مدرسه مخروبه شهید کریمی فضا آماده شود برای سال تحصیلی جدید می توانیم از این فضا به عنوان متوسطه دوم پسر استفاده کنیم.
وی افزود: در شهرستان فردیس به هنرستانهای دختر و پسر نیاز دارد مجموع افزایش توسعه سنواتی آموزش وپرورش در ارتباط با رشته های مختلف هنری و فنی حرفه ای و کارودانش در سطح شهرستان رشد بسیار خوبی بوده است اگر بخواهیم این رشد را افزایش بدهیم مجدد به هنرستان نیاز است.
فهمیده بیان کرد: این اداره از همه فضاهای موجود در مدارس سطح شهرستان حتی ضمیمیه کردن هنرستان در کنارمتوسطه دوم استفاده می کنداما این پاسخگوی نیاز ما در شهرستان نیست.
مدیراداره آموزش وپرورش ناحیه دو کرج و شهرستان فردیس گفت: نیاز به ساخت مدرسه در این شهرستان ضروری است اگر همت خود مسئولان شهری و خیرین مدرسه ساز در شهرستان نباشد ممکن است به مشکل منجر شود اما تلاش می شود نمونه آن مدرسه حضرت امام خمینی (ره) بود که هنرستان را از منطقه ارم به آزادگان منتقل شد.
فهمیده افزود: توسعه فضای آموزشی مدرسه باقرالعلوم در دستور کار قرار گرفته است که فنی و حرفه ای و کارو دانش گسترش پیدا کند در هسته مرکزی فردیس به هنرستان پسرانه و دخترانه نیاز دارد.
وی ادامه داد: تلاش می شود هنرستان فنی و حرفه ای در خیابان اصلی فردیس تاسیس شود هنوز به نتیجه کافی نرسیدیم اما در قالب پروژه مهر بررسی های لازم انجام می شود در نوبت های بعدی و جلسات بعدی شورای آموزش وپرورش خبر ایجاد یک فضای دیگر را بدهیم.
فهمیده گفت: مشکل اساسی در فرخ آبادزیبادشت مدرسه فاطمه حجره است که اگر پورکاشانی این مشکل را برطرف کند یک مقدار بار مشکلات کمتر می شود.
وی ایجاد مدرسه شاهد در شهرستان فردیس را ضروری دانست و بیان کرد: اما امکان تاسیس و گسترش آن وجود ندارد چون فضا نیست مدرسه تیزهوشان در دو نوبت متوسطه اول و دوم دخترانه در کرج فعالیت می کند نیاز مبرم که به داخل فردیس منتقل شود تا از پتانسیل خوب شهرستان استفاده شود.
فهمیده یادآور شد: این موارد از جمله مشکلات عمده آموزش و پرورش برای ساخت فضاهای آموزشی نیاز به کمک و مشارکت همه را می طلبد یا باید خیر و فضای موجود باشد تا از بافت فرسوده فضای آموزشی به مقدار کافی و وافی برخوردار است که تاکنون نتیجه ای حاصل نشده است.
7413/1535خبرنگار:معصومه مهتاب-انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.