به گزارش ایرنا، سردار سید یوسف مولایی روز دوشنبه در آیین تودیع و معارفه فرمانده سپاه ناحیه امام رضا(ع) شهرستان فردیس در سالن ولایت اداره ارشاد این شهرستان، افزود: وقتی انقلاب اسلامی پیروز شد، برغم جوان و شکنندگی و دشمنانی که داشت از اولین روز تولد تا به امروز در نوع و تکثر با انواع تهدیدها مواجه بوده است.
وی اظهار داشت: براندازی، جاسوسی، ترور، جنگ سخت و نیمه سخت، نرم و هر تهدیدی که به ذهن ما می رسد حتی جنگ سایبری و فضای مجازی دشمن تلاش خود را برای جلوگیری از حرکت انقلاب اسلامی می کند.
وی ادامه داد: فرقی نمی کند حرف و عمل کارتر با ترامپ، تهدیدها همان تهدید است متنوع و متکثر شده است. نمونه آن را چند روز اخیر دیدیم که برغم تمام تمهیدات و زحماتی که سازمان های اطلاعاتی امنیتی، نظامی و انتظامی داشتند، دشمن بعداز چندین بار تلاش موفق شد دو عملیات کور را انجام بدهد ولی به هر حال تهدید است.
مولایی گفت: انقلاب پیروز شده و نیاز به حراست دارد، انقلابی که به غرب و شرق نه گفته است و قرار است یک راه جدید نشان بدهد، قطعا دشمنان جدید و بیشتری خواهد داشت.
فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز گفت: سپاه انقلاب اسلامی در این فضا به وجود می آید و تلاش خود را از اولین روز شروع می کند تا از ارزش های انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن پاسداری کند. هر لحظه و آنی تهدید برای تمامیت و یا قسمتی از این انقلاب وجود دارد که هشت سال دفاع مقدس نمونه بارز آن بود.
مولایی افزود: سپاه در ماموریت و رسالت خود باید چهار الزام اساسی برای یک فرماندهی را داشته باشد که این موضوع نیازمند شناخت انقلاب اسلامی است. سپاه و بسیج ملزم به شناخت انقلاب اسلامی هستند، باید خوب حراست کنند، اگر خوب بدانیم یکی از اشکالات همه ما حتی در مورد اسلام شناخت است، اسلام را خوب نمی شناسیم، خوب هم نمی توانیم دفاع کنیم.
وی تصریح کرد: اسلام در روح و جسم هر انسانی قابل نشستن است، ما خوب دفاع نمی کنیم، چون خوب نمی شناسیم. سپاه باید انقلاب و اسلام را خوب بشناسد تا بتواند دفاع کند.
وی اظهار داشت: تهدیدها متکثر و متنوع است، ما هیچ تهدیدی را نمی توانیم کنار بگذاریم، در مورد انقلاب اسلامی هیچ تهدیدی را نمی توانید متصور باشید که برای انقلاب اسلامی طراحی نشود، از تهدید سخت گرفته تا تهدید نرم، سایبری و فضای مجازی.
مولایی افزود: تمام موارد از جمله فقر و بی سوادی، بی توجهی مسئولان به مردم، فراموشکاری مردم درباره عملکرد هشت سال دفاع مقدس در کشور، سوداگری، تجمل‌گرایی و‌ پول و قدرت و... را می‌توان یک‌ تهدید و آسیب برای کشور دانست و مبنای کار را باید بر این بگذاریم تا در حد توان مشکلات و تهدیدات علیه کشور را برطرف سازیم.
سردار مولایی گفت: پاسداری از انقلاب اسلامی نیازمند چهار الزام است چون سپاه یک سازمان دهنده است برای سازمان دادن چهار عنصر نیاز است. طرحی را تهیه و به نواحی داده ام که اجرا می شود و جزء اولویت های خاص است که بر می گردیم به مسجد و مردم هم باید به مسجد برگردند.
وی ادامه داد: اکنون مسجد فقط یک کارکرد دارد، آن هم عبادی و برای نماز خواندن است، در حالی که مسجد حداقل 12 کارکرد می تواند داشته باشد. مسجد کارکرد آموزشی، تربیتی خدماتی می تواند داشته باشد.
مولایی بیان کرد: مساجد باید احیا شوند، امام جماعت محور مسجد قرار می گیرد، اقشار جامعه پزشکی، مهندسی و حقوقی می توانند در مسجد خدمت ارائه بدهند.
در پایان این مراسم از زحمات سرهنگ پاسدار محمد زارعی قدردانی شد و سرهنگ پاسدار علی لشگری به عنوان فرمانده سپاه ناحیه امام رضا(ع) شهرستان فردیس منصوب شد.
در این مراسم مسئولان استانی و شهری، نظامی و انتظامی حضور داشتند.
7413/1535خبرنگار:معصومه مهتاب**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.