اسماعیل حیدرپور *: این مشکلات و مصائب به اندازه ای است که شاید برای حل آن به توان و ظرفیتی بیش از یک شهردار عادی و یا یک مدیر متوسط نیاز باشد و شورایی را میطلبد که کامل تخصص گرا و واقف بر مسائل بوده و بتواند تهدید ها را به فرصت و آسیب ها را به راهکار تبدیل کند.
شورای پنجم ترکیبی مناسب از افرادی است که هر کدام تخصصی مرتبط با مسایل شهری داشته و میتوانند نقطه اتکایی برای تسریع در فرایند توسعه شهر کرج باشند.
اما آنچه مهم و حیاتی به نظر می رسد کار سخت شورای پنجم در انتخاب شهردار آینده کرج است. گمانه زنی هایی در این خصوص صورت گرفته اما نباید فراموش کرد که کمبود منابع مالی و درآمدی پایدار، عدم جایگزینی منابع مالی و رسمی در ترکیب درآمد شهرداری‌ ، اتکای بیش از حد به درآمد ناشی از عوارض ساختمانی و فروش تراکم، خودداری اکثر نهادهای اداری و دولتی از پرداخت هزینه‌های شهری، مشکلات ناشی از اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده، نبود بسترهای مناسب برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در پروژه‌های شهری و ضعف مشارکت‌های واقعی مردمی در تامین منابع مالی از مهم‌ترین مشکلات منابع مالی و درآمدی شهرداری کرج به حساب می آید و با این توصیف کسی که در راس این جایگاه قرار میگیرد باید در کنار همه اینها بدهی های میلیاردی شهرداری کرج را به پیمانکاران و طرف های مالی را نیز حل و فصل کند .
«توزیع عادلانه خدمات و امکانات» و «اصلاح ساختار نظام شهری» راه حل درمان اصلی مشکلات و مصائب شهرکرج است و از آنجا که این نظام شهری به عنوان تجسم و نمادی از حاکمیت مرکزی است باید شورای شهر به مدیریت شخصی تن بدهد که در خور نام کرج و در اندازه و ظرفیت مسائل و مشکلات این کلانشهر باشد . شاید به جرات بتون گفت در بهترین حالت ادامه کار شهردار کنونی مناسب ترین و کم هزینه ترین راه ممکن حتی برای مقطعی کوتاه برای شورای پنجم باشد چرا که با توجه به حجم بدهی های شهرداری، کارهای ناتمام و پروژه های نیمه تمام شهر ، در صورت عدم تکمیل می تواند هر کدام به فاجعه ای چون قطار شهری کرج بدل شود.
.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 672595
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.