به گزارش خبر آنلاین، طهایی گفت: البرز بعد از تهران از استانهای متراکم از لحاظ استقرار جمعیت است بنحوی که در هر کیلومتر مربع بالای 900 نفر سکنی دارند و همین امر اهمیت آمادگی در برابر زلزله را اولویت اول استان البرز و کلانشهر کرج قرار می دهد.
وی در ادامه با خاطرنشان ساختن پیش بینی وقوع زلزله رودبار توسط دکتر عکاشه، پیش فرض های وقوع زلزله را متذکر شد و هشدار داد: طبق نظر دکتر عکاشه منطقه مذکور مدتها پس لرزه ای نداشت و انرژی مدت ها متراکم شده بود،بنابراین نسبت به این هشدارها باید آگاه بود و قبل از وقوع حادثه پیش بینی کرد.
طهائی با بیان اینکه ممکن است تا سالها ممکن است شاهد اتفاقی نباشیم، تصریح کرد: نباید نسبت به این سکوت زمینی بی توجه باشیم چرا که انرژی طبیعت نهفته است و در زمان موعد به وقوع خواهد پیوست.
وی ادامه داد: در این رابطه نیاز است تا شهرداری کرج با هماهنگی مرکز تحقیقات راه و شهرسازی،سازمان زمین شناسی و مدیریت بحران و راه و شهرسازی استان طرح جامع را تدوین کزده و دستورالعمل های قابل اجرا را اعلام کنند.

البرز کوچکترین استان به لحاظ وسعت است،دو سد بزرگ ملی در این استان وجود دارد و طرح هایی نیز در این مسیرها از شمال تا جنوب استان وجود دارد که باید نسبت به وقوع حوادث احتمالی آن تمهیداتی اندیشید.

 

 

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 671883
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.