به گزارش ایرنا، به منظور توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز و سواد قرآنی و سیره اهل بیت (ع ) در این مراسم معنوی دانش آموزان به تلاوت جزء پانزده کلام الله مجید پرداختند و رسیدن به سن تکلیف خود را جشن گرفتند.
مدیر اداره آموزش وپرورش ناحیه دو کرج و شهرستان فردیس در این مراسم ضمن تبریک به دانش‌آموزان، سن تکلیف را مقطعی حساس از زندگی دانست و گفت: از این پس مسئولیت مهمی بر دوش شما دانش آموزان است و باید به شکرانه این نعمت الهی، به فرائض دینی بیش از پیش متعهد و به درستی عمل کرد.
فرشته فهمیده افزود: خداوند در سنین تکلیف برای پسران شرایطی را فراهم می آورد تا آنان بتوانند به سمت کمال حرکت کنند و مسوولیت عبودیت و بندگی خدای متعال برعهده آنان گذاشته می شود.
وی گفت: افرادی که به سن تکلیف می رسند باید در کنار تمامی اعمال نیکی که انجام می دهند، به نماز توجه ویژه داشته باشند.
معاون پرورشی و تربیت بدنی ناحیه 2 کرج و شهرستان فردیس در این مراسم به ضرورت انس و الفت دانش آموزان با قرآن ، اهل بیت (ع) و اسوه قراردادن این دو گوهر در زندگی پرداخت و دانش آموزان را به اقامه نماز و حفاظت از نماز توجیه کردند.
سوگندنامه جشن عبادت، بیان احکام شرعی ،برپایی نماز جماعت ،مدیحه سرایی در وصف امام حسن(ع) ، پذیرائی افطار و تقدیم هدایا از مهمترین برنامه‌های فرهنگی اجرایی در این مراسم است.
7413/1535خبرنگار:معصومه مهتاب**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.