به گزارش ایرنا، فردین حکیمی رئیس اداره محیط زیست در این آئین که در ششمین روز از گرامیداشت هفته محیط زیست برگزار می شد، اظهار داشت : رشد جمعیت ، گسترش شهرنشینی ، توسعه کشاورزی و صنعت موجب افزایش تقاضا برای مصرف آب گردیده و با توجه به بروز خشکسالی ، کاهش نزولات شاهد محدودیت منابع آب هستیم و این بحران و محدودیت منابع آبی نیازمند اقدام جدی بوده و یافتن منابع آب جایگزین، به عنوان اصلی ترین دغدغه مسئولین است.
وی خاطرنشان کرد: بازیافت آب از فاضلاب (استفاده مجدد از پساب) به عنوان یکی از راهکارهای رایج و منطقی برای رفع مشکل کم آبی است.
حکیمی گفت : با توجه به محدودیت منابع آب ناچار در آینده نه چندان دور می بایست آب مورد مصرف در صنعت و سایر بخشها از منابع مصرف شهری تفکیک گردد و بازچرخانی پساب جهت مصرف در صنعت و به ویژه در تامین آب مورد مصرف فضای سبز دارای اهمیت ویژه خواهد بود. استاندارد سازی پساب و بازچرخانی آن علاوه بر کنترل آلودگی های زیست محیطی، بلحاظ کاهش مصرف میزان آب و از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه خواهد بود.
حکیمی افزود: بازچرخانی و استفاده مجدد از پساب تا حدی اهمیت دارد که شعار روز جهانی آب در سال 2017 بنام 'پساب ، طلای خاکستری' نامگذاری شده است.
وی اظهار داشت: میزان پساب خروجی سیستم تصفیه فاضلاب مذکور 300 متر مکعب در شبانه روز بوده که پس از رعایت استانداردهای محیط زیست در بخش فضای سبز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
فرماندار ساوجبلاغ نیز در این مراسم گفت: با توجه به اینکه امسال سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال نامگذاری شده است امروز خط جدید تولید شرکتی در بخش چندار ساوجبلاغ وارد مدار شد.
ابوالقاسم پالیزگیر گفت : از آنجایی که دولت تدبیر وامید توجه ویژه ای به محیط‌ زیست داشته و به دنبال توسعه پایدار است صنایع و واحدهای تولیدی را مکلف به احداث تصفیه خانه نموده ایم که خوشبختانه تاکنون واحدهای زیادی این امر را در اولویت کارهای خود قرار داده اند.
1535/6155خبرنگار:وحیده عسکری**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.