به گزارش ایرنا اسدالله جولایی عصر یکشنبه در پنجمین جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در کرج افزود: برای آزادی این زندانیان 7 هزارو420 میلیارد ریال اعتبار نیاز بود که شاکیان از مبلغ2 هزار 710 میلیارد ریال آن گذشت کردند و مابقی توسط ستاد دیه و نیکوکاران پرداخت شد.
وی با بیان اینکه بیش از 15 هزار نفر زندانی جرائم غیرعمد در زندان های کشور داریم، تصریح کرد: بیشتر این افراد به دلیل محکومیت هایی چون مالی، صدور چک و ضمانت در زندان به سر می برند.
جولایی گفت: یکی از لوایحی که با حمایت ستاد دیه در مجلس تصویب شده قانون بیمه شخص ثالث است که در صورتی که این قانون تصویب نمی شد امروز شاهد وجود 300 هزار زندانی تصادفات در زندان های کشور بودیم.
وی ادامه داد :اکنون حدود 800 راننده در زندان ها داریم که با کمک صندوق خسارات های بدنی و معرفی افراد به این صندوق
مشکل آن در حال مرتفع شدن است.
مدیر عامل ستاد دیه کشور با بیان اینکه کاهش تصادفات در کشورنیازمند فرهنگ سازی است، اظهار داشت: در آموزش و فرهنگ سازی بسیار ضعیف هستیم و باید برنامه ها تا آنجا پیش رود که حتی یک قربانی تصادف در سال نداشته باشیم.
جولایی در ادامه با اشاره به کمک های مقام معظم رهبری به ستاد دیه اظهار داشت: رهبرمعظم انقلاب امسال 3 میلیارد و130 میلیون ریال به ستاد دیه کمک کردند.
وی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان امسال در بیش از 290 نقطه کشور جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد برگزار شده است.
در این آئین نیکوکاران به کمک زندانیان جرائم غیرعمد شتافتند.
7414/ 6155خبرنگار:وحیده عسکری** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.