به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج ، حجت اله غلامرضایی اظهار داشت: در حالی که وزارت کشور در دهه شصت نسبت به قطع بودجه دولتی شهرداریها اقدام نمود و این نهاد را مکلف به خودکفایی در نظام هزینه و درآمد کرد.  اما متاسفانه شاهدیم که در شرایط کنونی و به دلیل توقف  طولانی مدت در صنعت ساختمان سازی، روند تزریق بودجه به پروژه ها از کیفیت و کمیت لازم برخوردار نیست.
وی افزود: همچنین در دهه شصت که کشور در گیر و دار جنگ تحمیلی بود، مقرر شد تا با هدف حمایت از شهرداری های کلانشهرها لایحه ای از سوی وزارت کشور تنظیم و جهت تصویب به مجلس شورای اسلامی ارائه گردد تا منابع پایدار درآمدی برای اجرای طرح های کلان و زیرساختی در شهرهای بزرگ در اختیار شهرداریها قرار گیرد اما متاسفانه این مهم هنوز محقق نگردیده است.
غلامرضایی اذعان داشت: همانطور که ریاست محترم جمهوری به شدت از رویه حاکم در شهرداریها مبنی بر تراکم  و شهر فروشی گلایه مند هستند از زیرمجموعه های تصمیم گیر قوه مجریه انتظار می رود بخشی از منابع سرشار مالیاتی را در اختیار شهرداریهای کلانشهرها قرار دهند تا صرف توسعه زیرساختها و ارتقای سرانه ها گردد .  اکنون افکار عمومی در خصوص محل هزینه ها بر در آمدهای مالیاتی دارای دغدغه و ابهام می باشند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 671280
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.