به گزارش ایرنا، سید حمید طهائی روز یکشنبه در نشست شورای مدیریت بحران استان البرز افزود: دراین زمینه تحقیقاتی در موضوعات گسل و زلزله شده اگرچه شهرداری کرج از قبل مطالعات را آغاز کرده بود .
وی ادامه داد: مقرر شد کارگروهی زیر نظر مدیریت بحران استان البرز برای بررسی هرچه کارشناسی تر موضوع تشکیل شود تا مشخص شود محل گسل ها کجا هستند و پس از شهر کرج استان البرز نیز مد نظر قرار می گیرد .
طهائی گفت: پس از مشخص شدن مسیر گسل ها دستور العملی برای ساخت و سازها ارائه شده و دراین بین استحکام بخشی ساخت وسازهای قدیمی نیز مد نظر قرارمی گیرد .
وی افزود:براساس برنامه ریزی این تصمیم جلسه تا پایان سال انجام می شود و گزارش نهایی آن صورت بندی خواهد شد .
استاندار البرز خاطرنشان کرد: موضوع دیگر این نشست فصل تابستان و برنامه ریزی برای آن با توجه به آمار بالای گردشگران از سراسر کشور به استان البرز بود که باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.
وی افزود: براین اساس در 25 بند به همه دستگاه ها ابلاغ شد و دستگاه هایی که عضو و خارج از ستاد بحران و سفر هستند تمهیدات لازم را با توجه به داشتن دو سد و رودخانه های گردشگری باید داشته باشند.
طهائی با اشاره به گرم شدن هوا و احتمال بروز سیلاب ها گفت: پیش بینی های لازم باید دراین زمینه انجام شود و تذکرات لازم داده شود.
وی یاد آورشد: تجهیزات امداد هوایی نیز با توجه به شناسایی 15 نقطه حادثه خیز در حاشیه جاده ها باید توسعه یابد و با ساخت پد هلی کوپتر هرچه بیشتر برای امداد رسانی هوایی آماده شویم.
استاندار البرز ادامه داد: در بحث سیلاب ها و ابخیزداری یکی از مسایل برای جلوگیری از هدر رفت آب و تخریب بیشتر سیل توجه به اجرای طرح های آبخیزداری است که علاوه بر اداره کل منابع طبیعی شهرداری کرج طرح هایی را دارد.
وی افزود: اجرای طرح های مذکور و توجه به موضوعات افت آب های زیر زمینی و گسل ها که بحث امروز این نشست بود ضرورت استفاده هرچه بیشتر از مراکز تحقیقاتی ملی در کرج از جمله زمین شناسی را می طلبد.
وی خاطرنشان کرد: توسعه پوشش مخابراتی در مسیرهای جاده های استان که ملی و بین المللی هستند و در ایام تعطیلات تابستان با حجم بالای خودروهای عبوری مواجه می شوند مورد تاکید قرار گرفت.
8029 / 6155خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.