به گزارش ایرنا، مراسم جشن گلریزان کمیته امداد امام خمینی‌(ره) شهرستان ساوجبلاغ با حضور جمعی از خیرین ومسئولان این شهرستان برگزار شد که طی آن خیرین 2 میلیارد و 500 میلیون ریال کمک‌ نقدی و غیر نقدی خود را اهداء کردند.
فرماندار ساوجبلاغ در این مراسم اظهار داشت: طبق آمارکمیته امداد امام خمینی (ره) در سال 95 با تخصیص12هزار میلیارد ریال وام قرض الحسنه زمینه اشتغال برای 120 هزار نفر را در کشور فراهم کرد و سالانه 10 درصد از اعضای تحت پوشش، از بدنه حمایتی خارج می شوند.
ابولقاسم پالیزگیر با بیان اینکه کاهش آمار مددجویان یکی از سیاست های مهم کمیته امداد است ، افزود : کاهش آمار مددجویان ، افزایش آمار حامیان ایتام بیانگر این واقعیت است که دولت و کمیته امداد در مسیر درستی حرکت می کنند.
وی گفت : کمیته امداد با اتخاذ برنامه های موثر از جمله شناسایی افراد مستعد تحت پوشش ، آموزش وتوانمند سازی آنان، ارائه وام قرض الحسنه درصدد استقلال مالی و حفظ کرامت مددجویان است.
پالیزگیر با بیان اینکه دولت تدبیر وامید نگاه ویژه ای به مددجویان دارد، افزود: دولت به رغم مشکلات مالی فراوان در حوزه حمایت از مدد جویان تحت پوشش
صددرصد اعتبار مورد نیاز تخصیصی به کمیته امداد را پرداخت کرده است .
فرماندار ساوجبلاغ با اشاره به لزوم دستگیری از نیازمندان گفت : سیره عملی ائمه اطهار (ع) در دستگیری از نیازمندان را باید الگوی رفتاری خود قرار داد.
وی با اشاره به مشکلات خانواده های مددجویان و آسیب پذیر بودن این قشر از جامعه بر لزوم دستگیری و کمک به آنان تاکید کرد و افزود: ترویج فرهنگ انفاق و ایثار با هدف ایجاد سلامت در جامعه بسیار مهم و ضروری است.
مدیر کمیته امدادامام خمینی (ره) شهرستان ساوجبلاغ گفت : جشن رمضان کمیته امداد به رسم یادبود حامیان نیازمندان و بیان عملکرد یکساله کمیته امداد برگزار می شود.
شاپور قاسمی گفت: خیرین و کسانی که در کار خیر مشارکت دارند مطمئن باشند هرکمکی که به نیازمندان و ایتام شود در پیشگاه خداوند تبارک و تعالی از اجر معنوی بی‌نصیب نخواهد ماند.
قاسمی به تشریح اقدامات و فعالیت‌های کمیته امداد شهرستان ساوجبلاغ پرداخت و بیان کرد: سال گذشته در حوزه اشتغال برای 2هزار و 800 نفر آموزش صورت گرفته و به500 نفر وام اشتغال به میزان 60 میلیارد ریال پرداخت شده است.
وی گفت : کمیته امداد 600 نفر از افرادی که فاقد هر گونه بیمه بودند را با 4 میلیارد ریال حق بیمه تحت پوشش بیمه قرار داده است.
مدیر کمیته امدادامام خمینی (ره) شهرستان ساوجبلاغ اظهار داشت: سالانه 15 هزار نفر به کمیته امداد مراجعه می کنند که درحال حاضر 8 هزار نفر مستمری با رقم پرداختی سالیانه 32 میلیارد ریال وجود دارد که با توجه به مصوبه مجلس پیش بینی می شود این رقم به 100 میلیارد ریال برسد.
وی گفت : در حوزه درمان 8 هزار بیمه شده درمانی با پرداختی 23 میلیارد ریال وجود دارد که 100 نفر از آنها بیمار خاص باهزینه درمانی بالای 20 میلیون ریال می باشند.
قاسمی گفت : سال گذشته 200 مورد جهیزیه با رقم 6میلیارد ریال و61 مورد مسکن خریداری و یا ساخته شده با هزینه بالغ بر 7 میلیارد ریال و 200 مورد بازسازی ومقاوم سازی مسکن مددجویان با هزینه ای بالغ بر 8 میلیارد ریال صورت گرفته است.
وی اظهارداشت : در شهرستان ساوجبلاغ 400 یتیم و 500 فرزند محسنین بدسرپرست وجود دارد که در طی یکسال 10 میلیارد ریال کمک دریافت کرده اند و از 400 فرزند یتیم تنها 18 نفر از آنها فاقد مسکن هستند که این امری طبیعی بوده چرا که ما همیشه ورودی جدید داریم.
6155/1535 خبرنگار: نوشین طهماسبی ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.