اعظم قطبی زاده روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سال تحصیلی ٩٦- ٩٥ برای سواد آموزی آموزش و پرورش ناحیه 3 کرج ، سال بسیار موفقی است زیرا با جذب یک هزار و 2 سواد آموز توانستیم هم در دو محور آموزش سواد و مهارت های توانمند سازی گامی ارزشمند برداریم.
وی با اشاره به موفقیت های سواد آموزی این ناحیه نسبت به سال های گذشته به زبان آماری، اظهار کرد: در سال تحصیلی ٩٦- ٩٥ با جذب ١٠٠٢ نفر سوادآموز در این ناحیه و با اجرای ٢ دوره آزمون پایانی، بیشترین آمار جذب و کمترین افت تحصیلی سوادآموزان را داشتیم.
وی بیان کرد: در مقایسه با ٥ سال گذشته، آمار جذب و نگه داشت امسال، بیش از مجموع ٥ سال گذشته این اداره بوده است.
رئیس اداره سواد آموزی آموزش و پرورش ناحیه 3 کرج یادآور شد: شرکت حداکثری سوادآموزان در برنامه های مکمل و جانبی همانند مسابقات کتابخوانی و انشانویسی، مطالعه نشریات فرصت، طرح های مطالعه با خانواده، برگزاری ده ها اردوی درون و برون استانی، صدها نمایشگاه و جشنواره توانمندی سازی از دیگر موفقیت های کارنامه یکساله سواد آموزی در این ناحیه است.
قطبی زاده تصریح کرد: برنامه های مکمل برای سوادآموزان با هدف ارتقای اعتماد به نفس در آنان و ایجاداشتغال درحوزه کاری سواد آموزی آموزش و پرورش ناحیه 3 کرج به اجرا درآمد.
وی گفت: برای توانمندسازی نیروی انسانی، ده ها کارگاه و نشست های آموزشی ، مسابقات و اردوهای علمی، فرهنگی و مذهبی دراین ناحیه در سال تحصیلی 96-95 برگزار شد.
وی خاطر نشان کرد: صد درصد آموزش دهندگان این ناحیه در دوره کشوری توانمندسازی که با همکاری جهاددانشگاهی و به صورت مجازی اجرا شد، شرکت کردند که این آمار حضور در نوع خود بی سابقه است.
رئیس اداره سواد آموزی آموزش و پرورش ناحیه سه کرج ادامه داد: به مناسبت هفته سوادآموزی 100 نمایشگاه سواد با عنوان دستاوردهای سواد و ترویج کارآفرینی با مهارت حرفه ای در این ناحیه برپا شد.
قطبی زاده افزود: 2 مرکز یادگیری محلی سواد در محمد شهر و ماهدشت کرج که زیر مجموعه آموزش و پرورش ناحیه سه کرج هستند فعال شده که دارای امکانات و فضای مناسبی در بخش آموزش و مهارت حرفه ای است لذا انتظار می رود از این موقعیت خوب مردم استفاده کنند.
وی خاطرنشان شد: جوانترین و مسن ترین سواد آموز این ناحیه در سال تحصیلی 96-95 هدیه هاشمی با 14 سال سن وجهانگیر هاشمی با 77 سال سن نام دارند
وی اضافه کرد: در آموزش و پرورش ناحیه 3 کرج 41 نفر در پست آموزش دهنده مسئولیت سوادآموزی به 1002نفر را برعهده دارد.
وی در پایان موفقیت ها ی اداره سواد آموزی ناحیه 3 کرج را مدیون همکاری و تعامل بسیار شایسته مدیرآموزش و پرورش ناحیه 3 کرج ، همکاران اداره سوادآموزی، مدیران مدارس و مسئولین مربوطه در اداره کل آموزش و پرورش استان البرز دانست.
2819 / 6155 خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.