به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ بهزاد ستاری اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم زمینه تحصیلات عالی برای دانشجویان مستعد نیازمند و کم‌برخوردار را فراهم کنیم کمک‌هزینه پرداخت شهریه به دانشجویان نیازمند در استان اردبیل ارائه می‌شود و این طرح امسال نیز در سطح استان تداوم می‌یابد.

وی بیان کرد: برای اینکه این افراد که از قشر کم‌برخوردار و محروم جامعه به شمار می‌روند در پرداخت شهریه با مشکلی مواجه نباشند به طور متوسط سالانه برای هر دانشجو 16 میلیون و 300 میلیون ریال کمک‌هزینه پرداخت شهریه توسط بهزیستی استان پرداخت می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از حمایت از 481 دانشجوی نیازمند در سطح استان اردبیل خبر داد و گفت: در سال گذشته برای تامین شهریه این تعداد دانشجو در سطح استان اردبیل هفت میلیارد و 850 میلیون ریال پرداخت شده است.

ستاری با بیان اینکه از این تعداد دانشجو 264 نفر از حوزه توان‌بخشی و 217 نفر از حوزه اجتماعی توانسته‌اند از خدمات و کمک‌هزینه پرداخت شهریه بهره‌مند شوند، تصریح کرد: میزان پرداخت کمک‌هزینه شهریه به دانشجویان در سال گذشته افزایش 24 درصدی داشته اشت.

وی با اشاره به حمایت از دانش‌آموزان نیازمند با ارائه کمک‌هزینه تحصیلی اظهار کرد: در راستای حمایت تحصیلی از دانش‌آموزان نیازمند در سطح استان امسال کمک‌هزینه تحصیلی به بیش از دو هزار و 100 دانش‌‌آموز اردبیلی پرداخت می‌شود تا دغدغه‌های آنها در این حوزه از بین برود.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با بیان اینکه یک هزار و 278 نفر از این دانش‌آموزان از معاونت اجتماعی کمک‌هزینه تحصیلی دریافت می‌کنند، افزود: این کمک هزینه‌ها از طریق معاونت توان‌بخشی نیز برای 824 دانش‌آموز در سطح استان پرداخت می‌شود.

ستاری از افزایش 14 درصد پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی برای دانش‌آموزان نیازمند در سال گذشته خبر داد و گفت: تلاش و جدیت بر این است تا بتوانیم با تامین هزینه‌های تحصیل دانش‌آموزان زمینه‌ای فراهم شود تا هیچ دانش‌آموز نیازمندی به دلیل مشکلات مالی از فرایند آموزش خارج نشود.

 

46
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 669361
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.