رحیم بنامولایی روز پنجشنبه در جلسه کمیته حمایت قضائی از سرمایه گذاری که در سالن جلسات اتاق بازرگانی البرز برگزار شد، گفت: در هر جامعه ای نظام کارفرمایی در مسیر بهبود فضای کسب و کار و ایجاد تولید و اشتغال در صورتی به موفقیت های در حد انتظار دست خواهد یافت که از امنیت قضایی کامل برخوردار باشد.
وی حمایت قضایی از سرمایه گذاری ها و رفع دغدغه های بخش خصوصی در این زمینه را دستور کار کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری در استان ذکر کرد.
رئیس پارلمان بخش خصوص البرز ضمن تشکر از مرجع قضایی استان که همواره حمایت کامل از سرمایه گذاری های مشروع را در دستور کار قرار داده اظهار کرد: تشکیل نشست های مرکز داوری اتاق البرز با هدف پیگیری مطالبات فعالان بخش خصوصی از جمله اقداماتی است که کاهش مراجعه به محاکم قضایی و رفع مشکلات صنعت استان در راستای بهبود فضای کسب و کار را در پی داشته است.
وی هماهنگی و همکاری نزدیک نظام قضایی و بخش خصوصی را حرکتی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر فرزانه انقلاب دانست .
بنا مولایی گفت : مرکز داوری اتاق بازرگانی البرز فعال است و می تواند در بحث رفع مشکلات بخش صنعت حرکت های موثری انجام دهد.
رییس اتاق بازرگانی البرز در ادامه اظهاراتش از 'ثروت' و 'مغز و دانایی' به عنوان ارزشمند ترین سرمایه در جوامع بشری نام برد.
رحیم بنامولایی گفت : در سالیان دور و نزدیک بارها این واقعیت تلخ را شاهد بودیم که به دلیل اعمال سیاست های غلط معضل فرار مغزها و انتقال ثروت صاحبان سرمایه به خارج از کشور خود نمایی کرد و باعث شد ثروت و اندیشه های این افراد موجب پویایی اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی سایر کشورها شود.
وی برنامه دولت دوازدهم را حفظ این دو سرمایه ملی و نیز دعوت ایرانیان صاحب ثروت و اندیشه مقیم خارج از کشور برای بازگشت به وطن عنوان کرد.
بنامولایی با ذکر آموزه های دینی در خصوص ثروت گفت: اسلام داشتن ثروت مشروع را ممنوع نکرده و باید ذکات دارایی پرداخت شود، بنابراین ثروت نه تنها جرم تلقی نمی شود ، بلکه بهتر است جامعه از لحاظ توان مالی به سمتی هدایت شود تا مردم برای زندگی بهتر دغدغه خاطر نداشته باشند.
وی افزود: متاسفانه درجامعه موارد ثروت اندوزی از راه های حرام و نامشروع وجود دارد که برای رفع آن باید نظارت و برخوردهای قانونی به نحوی باشد که هیچ فردی جرات و توان کسب ثروت از راه های نامشروع نداشته باشد.
رئیس اتاق بازرگانی البرز با اشاره به برگزاری جلسات کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری با حضور مسئولان قضایی بر تشکیل شعبه ای برای پیگیری مطالبات فعالان بخش خصوصی تاکید کرد.
وی پیشنهادکرد: برای حمایت قضایی از واحدهای تولیدی با حضور دادستان البرز در اتاق بازرگانی شعبه ای برای فعالان اقتصادی تشکیل شود.
حاکم شدن نگاه تولید بدون کارخانه
رئیس اتاق بازرگانی البرز در ادامه اظهاراتش بر ضرورت حاکم شدن نگاه تولید بدون کارخانه در بخش صنعت تاکید کرد.
بنا مولایی گفت: این نگاه که برخی صنعتگران تصور می کنند باید صفر تا صد محصول توسط خودشان و بدون بهره گیری از سایرین تولید و به بازار مصرف عرضه شود نگاه درستی نیست و باید اصلاح شود.
وی افزود: صنعتگران باید بستر را برای مشارکت و همکاری سایر افراد توانمند در مسیر تولید محصولات مرغوب و قابل رقابت در بازارهای داخلی و خارجی فراهم کنند.
رئیس پارلمان بخش خصوصی استان البرز ادامه داد: برخی صنعتگران بر این باور غلط هستند که باید تنها دیده شوند، در صورتی که با همدلی و همراهی است که می توانیم با محصولات قابل رقابت و با برندهای مناسب در بازارهای بین المللی عرض اندام کنیم.
7411/1535خبرنگار:سیده فرناز مرتضوی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.