عباس سلطانیان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این استان 33 هزار و 352 دانش آموز در پایه نهم مشغول به تحصیل می باشند که در طول سال تحصیلی 96-95 با مراحل هدایت تحصیلی و نقش انتخاب رشته آگاهانه در قالب برنامه های آموزشی، بازدیدی و مشاوره های فردی و گروهی آشنا شدند.
وی اظهار کرد: سه شاخص عملکرد تحصیلی دانش آموزان در پایه های هفتم و هشتم با ضریب یک و در پایه نهم با ضریب 3 ، فرم های نظر خواهی والدین و دانش آموزان و در نهایت بررسی های مشاوره ای تاثیر داشته و براین اساس فرمهای الف و ب هدایت تحصیلی صادر می شود.
وی بیان کرد: هدایت تحصیلی در سال ۹۶ بر اساس اسناد فرادستی و سند تحول بنیادین نسبت به سال گذشته با تغییراتی روبرو شده که طلاعات کامل شیوه نامه هدایت تحصیلی به دانش آموزان و والدین در طول سال تحصیلی 96-95 به دانش آموزان و اولیاء انعکاس داده شد.
وی گفت: دومین سال است که در کشور هدایت تحصیلی در پایه نهم انجام می شود به گونه ای که سوابق دانش آموزان در پایه های هفتم ، هشتم و نهم با ضریب خاص هر درس محاسبه و هدایت تحصیلی دانش آموزان ثبت می شود.
وی با اشاره به اینکه هدایت تحصیلی دانش آموزان دارای ۱۰۰ امتیاز است یاد آور شد: در فرآیند هدایت تحصیلی نظر والدین ، دانش آموزان ، دبیران در دروس تخصصی هر رشته ، مشاور مدرسه و آزمون های سه گانه روانشناختی محاسبه می شود که از آن به نام بررسی های مشاوره ای در هدایت تحصیلی یاد می شود.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز خاطر نشان کرد: برای آشنایی بیشتر والدین و دانش آموزان با هدایت تحصیلی و فرآیند انتخاب رشته در پایه نهم ، در مراکز مشاوره مربوط به آموزش و پرورش البرز خدمات راهنمایی و مشاوره رایگان هدایت تحصیلی ارائه می شود.
سلطانیان تصریح کرد: ضرورت دارد مدیران و مشاوران مدارس برای اولیاء و دانش آموزان اقدام به برگزاری نشست های راهنمایی و مشاوره فردی و گروهی در زمان تحویل هدایت تحصیلی به دانش آموزان پایه نهم را در پایان امتحانات خردادماه در دستور کاری خود قرار دهند.
سلطانیان یاد آور شد: انتخاب رشته مهمترین تصمیم گیری دانش آموزان در زندگیشان است که باید برای انتخاب درست آن باید آگاهانه عمل کنند.
وی ادامه داد: برای تسهیل در فرایند هدایت تحصیلی و آشنایی با قوانین و ضوابط مربوط به آن تا کنون در نواحی و مناطق هشت گانه آموزش و پرورش البرز نشست های مختلفی با حضور مدیران آموزش و پرورش برای مدیران و مشاوران مدارس و اولیای دانش آموزان پایه نهم در این استان برگزار شده است.
2819 /1535خبرنگار: مهین مالمیر** انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.