محرمعلی اسدزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ازاین میزان 55 هکتار از اراضی کشاورزی با اعتبار دولتی یک میلیارد و 760 میلیون ریال و از محل خودیاری 320 میلیون ریال به سیستم آبیاری کم فشار مجهز شد.
وی تصریح کرد: 11 هکتار از اراضی کشاورزی با اعتبار دولتی 770 میلیون ریال و خودیاری 280 میلیون ریال به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شد.
وی گفت : 77 هکتار از اراضی کشاورزی به سیستم آبیاری نوین در دست بررسی،طراحی و تکمیل پرونده است در صورت تخصیص اعتبارات تا پایان سال اجرا خواهد شد.
رئیس اداره جهادکشاورزی شهرستان فردیس افزود: برای مجهز کردن اراضی کشاورزی به سیستم آبیاری تحت فشار به هر هکتار از اراضی کشاورزی 70 میلیون ریال اعتبار دولتی و برای آبیاری کم فشار به ازای هر هکتار 32 میلیون ریال اعتبار دولتی به کشاورزان اعطاء می شود.
اسدزاده از اجرای لوله گذاری برای انتقال آب کشاورزی در شهرستان فردیس خبر داد و افزود: 40 هکتار از اراضی کشاورزی به طول 400 متر لوله گذاری و با قطر لوله 250 میلی متر و با اعتبار 350 میلیون ریال اجرا شده است.
وی با تاکید بر اینکه مدیریت مصرف آب یکی از موارد تاکید شده در برنامه‌های اقتصاد مقاومتی است، اظهار داشت:از جمله روش های مدیریت بهینه مصرف آب استفاده از سیستم‌های آبیاری تحت فشار است.
اسدزاده افزود: در بخش کشاورزی اصلاح روش های آبیاری و توسعه سیستم‌های آبیاری تحت فشار سبب افزایش راندمان آبیاری می‌شود.
7413/ 6155خبرنگار:معصومه مهتاب** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.