به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ محبوب حیدری افزود:طرح جامع بازآفرینی مشکین‌شهر ، طراحی محله های قدیمی معمار و پیرمادر در اردبیل، احداث درمانگاه عابدیان پارس‌آباد، کمک به بازسازی امام‌زاده صالح(ع) اردبیل، خرید خانه تاریخی در اردبیل، مطالعه طرح ساماندهی اطراف بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی در محله عالی‌ قاپو اردبیل، راه‌اندازی نهاد توسعه محله ایران‌آباد اردبیل، احداث خانه محله گلمغان اردبیل و اصلاح توسعه شبکه آب شرب محله زیرنهرتراب ر پارس‌آباد از جمله طرح های بازآفرینی در استان است که امسال اجرا می شود.

وی به طرح های در دست اجرا در قالب محله های هدف اشاره کرد وگفت: سالن ورزشی ایران‌آباد اردبیل به مساحت یک هزار و 200 متر مربع با پیشرفت 75 درصد، اجرای آسفالت معابر در سکونتگاه‌های غیررسمی ایران‌آباد و پناه‌آباد اردبیل به میزان 26 هزار و 660 متر مربع با پیشرفت صددرصد و طرح خانه محله حسنعلی دره‌سی مشگین شهر با پیشرفت فیزیکی 10 درصد از جمله طرح های در دست اجرا است.

حیدری در خصوص میزان بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری در استان افزود: 963 هکتار از مساحت شهر اردبیل حدود 15 درصد، 248 هکتار به میزان 21 درصد سطح شهر پارس‌آباد، 95 هکتار به میزان هشت درصد مساحت مشکین‌شهر و 84 هکتار به میزان 17 درصد مساحت شهر خلخال شامل بافت فرسوده و ناکارآمد است.

وی در باره سکونت گاه های غیررسمی در شهر های اردبیل ،پارس آباد و مشگین شهر افزود : 812 هکتار با 31 درصد جمعیت و 15 محله در اردبیل ، هفت محله به مساحت 158 هکتار با پوشش جمعیتی 26درصد در پارس آباد و 176 هکتار با 15درصد مساحت و 33درصد جمعیت شهری در مشگین شهر بعنوان سکونت گاههای غیر رسمی در این سه شهرستان شناخته شده اند.

حیدری بیان کرد:در سه سال گذشته با تشکیل جلسه ستاد ملی بازآفرینی با حضور مسئولان کشوری، استاندار اردبیل، فرمانداران شهرستان‌های استان، تخصیص یک ردیف بودجه اعتباری برای جبران عقب‌ماندگی و توسعه متوازن شهرهای استان مصوب شد تا درکنار آن توسعه فضاهای عمومی در محدوده بافت ناکارآمد و سکونتگاه‌های غیررسمی اجرایی شود.

وی به اجرای برنامه ها در راستای شناسایی محله های هدف اشاره کرد و گفت: تهیه یک فیلم با رویکرد شناسایی محلات هدف و تدارک برنامه نرم‌افزاری و برگزاری دوره آموزشی با حضور استادان دانشگاهی و همچنین استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد در بخش بازآفرینی از جمله برنامه های اجرا شده در استان است.

براساس آمارهای موجود در استان اردبیل در مجموع بیش از 2 هزار و 669 هکتار با سکنه بیش از 141 هزار نفر شامل یک هزار و 145 هکتار سکونتگاه غیر رسمی و نیز حدود یک هزار و 523 هکتار بافت ناکارآمد شهری شناسایی شده که حدود 30 درصد مساحت شهرهای اردبیل ،پارس آباد و مشگین شهر را شامل می شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 660695
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.