جعفر مقیمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، گفت: به منظور زمینه سازی برای حضور تمامی لازم التعلیمان در مدارس، دستورالعمل ثبت‌نام دانش‌آموزان دوره ابتدایی برای سال تحصیلی 97-96 به اداره های آموزش و پرورش نواحی و مناطق البرز ابلاغ شد.
وی با اشاره به اجرای دقیق برنامه انسداد مبادی بیسوادی و همچنین جلوگیری از عدم حضور لازم التعلیمان در مدارس، اظهار کرد: از مدیران مدارس انتظار داریم به گونه ای برنامه ریزی کنند که ضمن ثبت نام تمامی دانش آموزان به ویژه دانش آموزان پایه اول ابتدایی، چنانچه دانش آموزانی متقاضی جابجایی می باشند نسبت به رصد نهایی ثبت نام دانش آموزان فوق الذکر در آموزشگاه مقصد نیز پیگیر باشند تا لازم التعلیمی از تحصیل جا نماند.
وی بیان کرد: همچنین چنانچه لازم التعلیمی فاقد مدارک هویتی لازم باشد به استناد مصوبه هیئت وزیران و نامه معاون اول رئیس جمهور در تاریخ دوم اسفند ماه 1395،می تواند با ارائه کارت حمایت تحصیلی صادر شده از سوی وزارت کشور(فرمانداری‌ها) در مدارس ثبت نام شود.
وی گروه اصلی دانش آموزان پایه اول ابتدایی در سال تحصیلی 97-96 را شامل متولدین 2مهر ماه سال 1389 لغایت اول مهرماه سال 1390 دانست و خاطرنشان شد: امید است مدیران مدارس چنانچه لازم التعلیمی بزرگتر از گروه سنی اشاره شده باشد لازم است با رعایت شیوه نامه ها و آیین نامه های موجود، زمینه تحصیل آنها را مهیا کنند.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز یاد آور شد: : به استناد مصوبات نشست های کمیته سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان استان، برنامه ریزی برای آغاز نوبت گیری سنجش طی روزهای آینده به مدیران مدارس اطلاع رسانی می شود.
مقیمی تصریح کرد: در این راستا کلیه مدیران مدارس ابتدایی (بویژه در پایه اول) موظفند اطلاعات دانش آموزان را در در سامانه سنجش بدو ورود و سناد حداکثر تا پایان مردادماه 96 ثبت کنند.
وی با اشاره به این موضوع که درصدی از دانش آموزان استان البرز، جزء اتباع می باشند،ادامه داد: لذا طبق پیگیری های به عمل آمده با مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور، ثبت‌نام دانش آموزان اتباع خارجی در سال تحصیلی 97-96 براساس شیوه نامه 23 تیر سال 1395 انجام خواهد شد و هر گونه تغییر و اصلاح، از سوی آن مرکز اعلام خواهدشد.
وی مسئولیت ثبت نام دانش آموزان ابتدایی در البرز را بر‌ عهده‌ مدیران مدارس دانست و اضافه کرد: به منظور رفاه حال خانواده ها، مقرر است ثبت نام از دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی با حضور والدین و دانش آموزان میان‌ پایه بدون نیاز به حضور خانواده‌ها و صرفاً از طریق سامانه ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان (سناد) انجام شود.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز با اشاره به این موضوع که برای ثبت نام و دریافت کتب درسی این دوره تحصیلی سامانه ای طراحی شده اولیاء دانش آموزان می توانند با مراجعه به آن سایت ، درخواست خود را ثبت کنند.
مقیمی بیان کرد: دریافت هرگونه وجه نقد، چک حامل و چک‌ پول در تمام مدارس دولتی و غیردولتی ممنوع است.
وی گفت: ثبت نام دانش آموزان تمام پایه‌های تحصیلی در مدارس دولتی عادی بدون برگزاری آزمون ورودی، مصاحبه، شرط معدل و ... صرفاً براساس محدوده جغرافیایی مدارس باید انجام شود.
مقیمی یاد آور شد: از اولیاء دانش آموزان درخواست می کنیم ، ثبت نام فرزندشان را به روزهای آخر مرداد یا شهریورماه موکول نکنند و برای ثبت نام به موقع فرزندانشان اقدام کنند تا آموزش و پرورش، فرصت ساماندهی فضا، تجهیزات و نیروی انسانی را به شکل مطلوب و در خور آینده سازان ایران اسلامی در استان البرز را داشته باشد.
وی تاکید کرد: شیوه نامه ثبت نام در مدارس خاصی از جمله مدارس شاهد طی 2 مرحله انجام می شود که لازم است والدین برای کسب اطلاعات بیشتر به سامانه مربوطه ' سجا ' مراجعه کنند.
2819 /1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.