به گزارش ایرنا، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی البرز در آئین آغاز به کار این ستاد، گفت: ستاد هماهنگی اجرای طرح سنجش در راستای برنامه ریزی و نظارت بر حسن اجرای سنجش، تبلیغ و اطلاع رسانی، تامین و آموزش نیروی انسانی ، امکانات و تسهیلات، ایجاد هماهنگی لازم با ستاد ثبت نام استان کار خود را آغاز کرده است.
عباس کشاورز از تبادل اطلاعات و سوالات احتمالی ، نظارت دقیق بر روند فعالیت پایگاه ها، فراهم نمودن تسهیلات لازم جهت بازدید اعضای ستاد کشوری سنجش از پایگاه های تحت پوشش بعنوان دیگر اهداف فعال شدن ستاد هماهنگی اجرای سنجش در البرز یاد کرد.
وی افزود: ارسال به موقع گزارش نشست های ستاد هماهنگی اجرای سنجش استان به دبیرخانه شورای سیاست گذاری و برنامه ریزی ، ایجاد هماهنگی های لازم برای پیگیری ، ارائه خدمات و تسهیلات توان بخشی به نوآموزان و دانش آموزان شناسایی شده ، پیگیری و ارجاع نو آموزان دارای اختلال به مرکز تخصصی سنجش از دیگر اهداف تشکیل این ستاد استانی را تشکیل می دهد.
وی تصریح کرد: اعضای این ستاد در زمان اجرای طرح سنجش لازم است در فرآیند اجرای سنجش به برنامه ریزی ، زمان بندی و ارزیابی این طرح مهم دقت کنند تا شرایط مناسب در پایگاه های سنجش برای نوآموزان و والدین و مجریان این طرح فراهم آید.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی البرز ادامه داد: برنامه کامل پایگاه های سنجش در این استان سازماندهی شده تا در مدت زمان تعیین شده نو آموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی تحت پوشش این طرح مهم قرار گیرند.
کشاورز یاد آور شد: برای نیروی انسانی مجری این طرح مهم در البرز، یک دوره آموزشی - تخصصی سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی از جمله بینایی، شنوایی، گفتاری با هدف سنجش دقیق نو آموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی در این استان برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح نیاز به مشارکت تنگاتنگ آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی در البرز دارد ، خاطر نشان شد: خانواده ها نیز با مراجعه به موقع به پایگاه های سنجش فعال در استان می توانند در اجرای موفقیت آمیز این طرح مهم نقش آفرینی کنند.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز نیز در این نشست گفت: اجرای این طرح مهم در فرآیند تعلیم و تربیت نیاز به همفکری و مشارکت همه اعضای ستاد دارد تا بستر مناسب از نظر کمی و کیفی برای سنجش نوآموزان در این استان هموارتر شود.
جعغر مقیمی اظهار کرد: همکاری تنگاتنگ اعضای ستاد و مجریان این طرح در البرز می تواند سالی به یاد ماندنی برای نوآموزان و والدین آنان همراه با خاطراتی شیرین را رقم بزند.
وی بیان کرد: در مدت اجرای سنجش باید دقت کامل را در سنجش دقیق نوآموزان بدو ورود به دبستان و دوره پیش دبستانی داشته باشیم که این مهم نیاز به نظارت مستمر از پایگاه های سنجش در استان دارد.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: برای ارزیابی دقیق طرح سنجش در این استان نیاز به کارگروه بازدید از پایگاه های سنجش داریم.
فرشید علیزاده گفت: دستورالعمل طرح سنجش نسبت به سال قبل به ویژه در بخش هزینه سنجش نوآموزان با تغییراتی روبروه شده است که نیاز به اطلاع رسانی آن به خانواده ها دارد.
وی تصریح کرد: در سال گذشته هزینه سنجش نوآموزان 14 هزار تومان بود که در سنجش 96 این مبلغ به 20 هزار تومان افزایش یافته است.
وی تاکید کرد: مدیریت کامل طرح سنجش 96 در البرز نیازمند برنامه ریزی دقیق دارد تا رضایت خانواده ها را در اجرای این طرح مهم در پی داشته باشد.
2819 /1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.